صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۷۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان خبر داد:

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری از اجرای طرح نماد به منظور پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در استان خبر داد که بیش از ۳۶۰۰ دانش‌آموز دارای مشکلات رفتاری و اجتماعی در قالب این طرح در استان شناسایی شده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش استان امروز، ۲۴ خردادماه در جمع خبرنگاران استان، گفت: طرح «نماد، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان» با هدف دستیابی به یک چارچوب همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به‌موقع و مؤثر بر آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس استان در حال اجرا است.

وی افزود: در حال حاضر طرح نماد به‌صورت پایلوت و به‌طور کامل در شهرستان سامان و منطقه لاران در حال اجراست و سایر مدارس استان نیز بخش‌‌هایی از این طرح را با دسترسی به سامانه طرح نماد اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: طرح نماد کامل در ۳ مرحله غربالگری سریع، نشانه محور و اورژانسی انجام می‌شود و دانش‌آموزان دارای مشکلات رفتاری و اجتماعی شناسایی می‌شوند.

قائدامینی ادامه داد: پس از غربالگری، مدیران و مشاوران مدارس مشکلات رفتاری و اجتماعی دانش‌آموزان را در این سامانه ثبت می‌کنند تا در مرحله بعدی این دانش‌آموزان به مشاوران ارجاع داده شوند، مداخلات درمانی انجام شود و در صورت نیاز امور مددکاری برقرار شود و دانش‌آموزان جهت اقدامات حمایتی به سایر دستگاه‌های همکار طرح معرفی شوند.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان ادامه داد: این طرح در استان ما از سال تحصیلی 98-97 اجرا شد و شهرستان سامان و منطقه لاران مجریان اولیه این طرح در استان ما هستند.

قائدامینی گفت: استانداری، دادگستری، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، بهزیستی و هلال احمر در اجرای این طرح با آموزش وپرورش مشارکت می‌کنند.

وی ضمن ابراز رضایت از نتایج اجرای این طرح گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از 3600 نفر دانش‌آموز دارای مشکلات رفتاری و اجتماع شناسایی شدند که بیش از 1900 نفر به هسته‌های مشاوره ارجاع شدند و در نهایت تعدادی از این دانش‌آموزان به نهادهای همکار طرح در استان معرفی شدند.

انتهای پیام