صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۸۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم‌زمان با سراسر کشور از ساعت هفت صبح امروز جمعه، ۲۸ خرداد در لرستان آغاز شد.

به گزارش ایکنا از لرستان، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از صبح امروز جمعه، ۲۸ خرداد‌ماه هم‌زمان با سراسر کشور در شهرهای استان لرستان آغاز شده است.

بر اساس دستورالعمل اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا زمان رأی‌گیری به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۷ صبح آغاز شده و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و با تمهیدات اندیشیده شده ۴۵۳ شعبه اخذ رأی تمام الکترونیک در چهار شهرستان به تمامی امکانات مجهز شده‌اند.

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان لرستان تعداد ۱۸۷۱ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی فعالیت دارند و طبق آمار ابلاغ شده به ستاد انتخابات استان لرستان افرادی که در استان واجد شرایط رأی دادن هستند یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر هستند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر رأی اولی هستند.

محمود ثمینی، رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه هشت هزار و ۹۳۴ داوطلب در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای لرستان با هم رقابت می‌کنند، گفت: از این تعداد داوطلب هفت هزار و ۷۶۳ نفر در هزار و ۵۰۰ حوزه روستایی و هزار و ۱۷۱ نفر در ۳۳ حوزه شهری با هم رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای جمع‌آوری آراء مردم لرستان هزار و ۸۷۱ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است، افزود: میانگین مشارکت مردم لرستان در انتخابات گذشته ۶۷ درصد بوده است که امیدوارم شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ نیز باشیم.

انتهای پیام