صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۸۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

مدرس حوزه علمیه ازنا با تاکید بر لزوم پرهیز از موازی‌کاری فعالیت‌های قرآنی گفت: از دولت آینده انتظار داریم سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با قرآن را تجمیع کند تا از موازی‎کاری در بحث فعالیت‌های قرآنی جلوگیری شود و همه فعالان قرآنی و دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های قرآنی زیر نظر یک سازمان یا وزارتخانه به اسم قرآن فعالیت کنند.

محمدتقی موسویان، از فعالان قرآنی استان لرستان و مدرس حوزه علمیه ازنا در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در بیان ضعف‌های حوزه قرآن، گفت: نبود یک نهاد جامع و تصمیم‌گیرنده بزرگ‌ترین ضعف در حوزه قرآن است. متأسفانه قرآن متولیان زیادی دارد ولی از داشتن یک چارت سازمانی محروم و بی‎بهره است.

وی با تأکید بر لزوم مشخص شدن متولی اصلی امر قرآن و پرهیز از موازی‌کاری فعالیت‌های قرآنی، افزود: تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌منظور تجمیع فعالیت‌های قرآنی شکل گرفت که در استان‌ها نیز این شورا به ریاست ائمه جمعه فعالیت خود را آغاز کرد اما وجود این شورا نیز نتوانست مشکلات حوزه قرآن را حل و فصل کند.

این فعال قرآنی با اشاره به جایگاه مهم قرآن به‌عنوان کتاب آسمانی و قانون اساسی در بین مسلمانان، ادامه داد: اگر می‎خواهیم قرآن به جایگاه اصلی و واقعی خودش دست پیدا کند و همه مردم از این کتاب آسمانی استفاده و بهره لازم را ببرند نیاز است یک سازمان یا وزارتخانه مستقل با اختیارات کافی در زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری تشکیل شود و بحث آموزش قرآن، برگزاری مسابقات قرآن و سایر فعالیت‌های مرتبط با قرآن زیر نظر این سازمان یا وزارتخانه مستقل قرآنی انجام شود.

وی در رابطه با انتظارات جامعه قرآنی از دولت و رئیس‌جمهور آینده نیز گفت: انتظاری که داریم این است که دولت آینده در همه امورات کشور چه در سیاست، چه در فرهنگ، اقتصاد و مباحث اجتماعی قرآن را سرلوحه همه امور قرار دهد، چراکه اگر دستورات قرآنی در جامعه ساری و جاری شود بسیاری از ناهنجاری‎ها و مشکلات جامعه حل و فصل خواهد شد.

مدرس حوز علمیه ازنا با بیان اینکه امیدوارم قرآن کریم به‌عنوان یک سند بالادستی در قوای سه‌گانه کشور اعم از مجلس، قوه قضائیه و دولت و سایر ارگان‌ها سرلوحه قرار بگیرد، گفت: از دولت آینده انتظار داریم سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با قرآن را تجمیع کند تا از موازی‎کاری در بحث فعالیت‌های قرآنی جلوگیری شود و همه فعالان قرآنی و دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های قرآنی زیر نظر یک سازمان یا وزارتخانه به اسم قرآن فعالیت کنند.

موسویان با بیان اینکه اگر امروز شاهد هستیم ارتباط مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان با قرآن کریم تا حدودی کمرنگ و ضعیف شده این ناشی از این است که فعالیت‌های قرآنی متولی خاص خود را ندارد و این باعث انشقاق در فعالیت‌های قرآنی شده و برخی از مردم نمی‎دانند برای قرآن باید به کجا مراجعه کنند و متولی اصلی فعالیت‌های قرآنی کدام نهاد، ارگان و سازمان است.

انتهای پیام