صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۸۸۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
مدیر مؤسسه قرآنی ابوالفضل‌العباس(ع):

مدیر مؤسسه قرآنی ابوالفضل‌العباس(ع) کرج بر ضرورت ورود خانواده‌ها به حوزه فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: برخی نوجوان در فضای مجازی رها هستند و محدودیتی برای استفاده ندارند، اگر بتوانیم با کمک والدین این فضا را مدیریت کنیم و کودکان و نوجوانان را به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق دهیم قطعا شاهد رونق فرهنگ قرآنی در جامعه خواهیم بود.

فاطمه کرم‌زاده، مدیر مؤسسه قرآنی ابوالفضل‌العباس(ع) کرج در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه فعالیت این مجموعه قرآنی از سال 92 با هدف تربیت نیروهای متخصص قرآن آغاز شده است، اظهار کرد: دوره‌های آموزش قرآن باید جدی‌تر گرفته شود و ما در این مؤسسه سعی داریم با تربیت تخصصی افراد گامی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی برداریم.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا فعالیت حضوری مؤسسات قرآنی را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: در حال حاضر اکثر کلاس‌های این مؤسسه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود که البته با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و کاهش آمار مبتلایان به این بیماری امیدواریم کلاس‌های ترم تابستان به‌صورت حضوری برگزار شود.

این فعال قرآنی زمان آغاز ثبت‌نام برای شرکت در کلاس‌های این مؤسسه قرآنی را از دوم تیرماه اعلام کرد و گفت: این مؤسسه آمادگی دارد در رشته‌های مختلف که مورد توجه عموم است کلاس‌های آموزشی برگزار کند.

کرم‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر قرآن‌آموزان در رشته‌های مختلف صوت و لحن، حفظ، روخوانی و روان‌خوانی مشغول فراگیری هستند که پس از گذشت چهار سال تعدادی از حافظان که دانش‌آموز هستند موفق به حفظ ۱۴ جزء با ترجمه شدند.

وی در ادامه بر ضرورت ورود خانواده‌ها به حوزه فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: متأسفانه تمایل کافی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در بین خانواده‌ها وجود ندارد. اوقات فراغت نوجوانان به‌دلیل سرگرم بودن با فضای مجازی کم شده است و خانواده‌ها از این امر به راحتی می‌گذرند.

مدیر مؤسسه قرآنی ابوالفضل‌العباس(ع) کرج تصریح کرد: فضای مجازی، فضایی مؤثر برای ترویج فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است، اما متأسفانه از این امر بهره کافی برده نمی‌شود. نیاز است آموزش استفاده از فضای مجازی به والدین و فرزندان آنان داده شود. برخی نوجوان در فضای مجازی رها هستند و محدودیتی برای استفاده ندارند، اگر بتوانیم با کمک والدین این فضا را مدیریت کنیم و کودکان و نوجوانان را به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق دهیم قطعا شاهد رونق فرهنگ قرآنی در جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام