صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۹۴۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین گفت: آموزش قرآن مددجویان تحت حمایت توسط 40 مددجوی خادم قرآن و همکاران فرهنگی از حوزه علمیه خواهران در حال اجراست.

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، حسین قلی‌پور، معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین، در مراسم تجلیل از خادمان قرآنی که در اداره کل کمیته امداد استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی در کمیته امداد امام خمینی (ره) زیرساخت سایر فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: خداوند سبحان را شاکریم که در این زمینه شاهد فعالیت‌های خوبی هستیم و البته دیدگاه مثبت و همراهی و کمک مدیریت استان نیز پشتیبانی لازم را برای این فعالیت‌ها در پی داشته است. در حال حاضر آموزش قرآن مددجویان تحت حمایت توسط 40 مددجوی خادم قرآن و همکاران فرهنگی از حوزه علمیه خواهران در حال اجراست.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: ایجاد انس، الفت، تقویت روحیه جامعه‌پذیری و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، ایجاد زمینه مناسب برای تمرین زندگی دسته جمعی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و تعمیق باورهای دینی جامعه مورد هدف، گسترش و تعمیق مهارت‌های فردی و اجتماعی، پرورش فضای معنوی و ولایت‌مداری در میان مخاطبان و شناسایی مستعدین قرآنی و افراد آسیب‌پذیر از اهداف اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

وی عنوان کرد: قرآن در جامعه از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است از این رو باید سبک زندگی دینی ما براساس این کتاب الهی باشد بنابراین فعالیت‌های فرهنگی این نهاد نیز بر محور کتاب آسمانی و هدایت بخش قرآن اجرا می‌شود.

قلی‌پور مهم‌ترین رویکرد فعالیت‌های این نهاد را بر اساس آموزه‌های قرانی دانست و یادآورشد: با توجه به اهمیت کار فرهنگی به ویژه فرهنگ دینی در این نهاد با اتکا به آموزه‌های قرآنی تلاش می‌کنیم بستر مناسبی برای انس بیشتر با این کتاب آسمانی فراهم شود.

به گزارش ایکنا، در ادامه از خادمان قرآنی فعال با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام