صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۹۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
امام‌جمعه قم:

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: مبارزه با فساد و رفع مشکلات جامعه باید مورد توجه جدی دولت جدید باشد و دعا می‌کنیم و انتظار داریم رئیس‌جمهور منتخب با تشکیل دولت کارآمد در راستای شکوفایی مادی و معنوی کشور و ایران قوی گام بردارد.

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، چهارم تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس قم برگزار شد، اظهار کرد: رسول خدا(ص) فرمودند خدا را به خاطر نعمت‌هایی که به شما داده است دوست بدارید و مرا به خاطر خدا که دوست دارید، دوست بدارید.

وی با اشاره به حدیثی از رسول خدا، ادامه داد: پیامبر(ص) فرمودند هر کسی محبت اهل‌ بیت(ع) من روزی‌اش شود چنین آدمی به خیر دنیا و آخرت رسیده است و اهل بهشت است.

حب ائمه(ع) سبب تحول در انسان می‌شود

امام‌جمعه قم حب ائمه(ع) را سبب تحول در انسان دانست و تصریح کرد: زهد، شوق به کار و عمل، توبه پیش از مرگ، دشمن داشتن دنیا، سخاوت داشتن، گرفتن نامه اعمال در آخرت در دست راست، رهایی از آتش جهنم و بی‌حساب وارد بهشت شدن از جمله آثار حب به اهل‌ بیت(ع) است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه محبت رمز کشش و کوشش و رمز تلاش برای رسیدن به محبوب است، اظهار کرد: هر کسی حب اهل‌ بیت(ع) را دارد نباید نافرمانی کند، این سؤال مطرح می‌شود که چرا برخی افراد حب ائمه(ع) را ندارند که رسول خدا(ص) علت آن را بیان کردند: کسی که منافق باشد اهل‌ بیت(ع) مرا دوست ندارد.

با متخلفان انتخابات برخورد قاطع شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات 28 خردادماه، تصریح کرد: ملت ایران با حضور پرشور در انتخابات حماسه بزرگی خلق کرد و اگر خلل در سیستم الکترونیک شورای شهر نبود آرای مردم به درصد بیشتری می‌رسید، لازم است دست‌اندرکاران انتخابات گزارشی از روند تخلفات را به سمع و نظر مردم برسانند و با متخلفان برخورد قاطع کنند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قم از همه عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات، شورای نگهبان، دستگاه‌های امنیتی و نامزدهای انتخاباتی اعم از احراز صلاحیت شده و غیر آن و ستادهای شوراهای شهر و روستا تشکر و قدردانی کرد.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: مبارزه با فساد و رفع مشکلات جامعه باید مورد توجه جدی دولت جدید باشد و دعا می‌کنیم و انتظار داریم رئیس‌جمهور منتخب با تشکیل دولت کارآمد در راستای شکوفایی مادی و معنوی کشور و ایران قوی گام بردارد.

انتهای پیام