صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۱۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

امام جمعه خوی گفت: از جمله وظایف دولت منتخب، اجرایی ساختن مطالبات رهبری و مردم در تمامی حوزه‌ها، رعایت تعهد، تخصص، تدبیر و کارآمدی در انتخاب کارگزاران اجرایی بدون توجه به گرایشات سیاسی و تعامل سازنده با سایر قوا است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدرضی شکوری، امام جمعه خوی، ۱۱ تیرماه، در خطبه‌های سیاسی عبادی جمعه این‌ هفته، اظهار کرد: حضرت علی(ع) فرمود، برای انسان پرهیزکار سه نشانه وجود دارد که شامل اخلاص در عمل، کوتاهی آرزو و استفاده از فرصت‌ها است.

وی افزود: انسان امانت دار الهی بوده به‌طوری که خداوند در آیه ۷۲ سوره احزاب می فرماید: امانت (تعهد، تکلیف و ولایت الهیه) را بر آسمان‌ها و زمین و کوه‌ها عرضه داشتیم، آن‌ها از حمل آن سر بر تافتند و از آن هراسیدند و اما انسان آن را بر دوش کشید، او بسیار ظالم و جاهل بود (چون قدر این مقام عظیم را نشناخت و به خود ستم کرد.

امام جمعه خوی با اشاره به هفته افشای حقوق بشر آمریکایی، تصریح کرد: بعضی فکر می‌کنند که اگر با آمریکا سازش بکنند مشکلات حل خواهد شد در حالی که تجربه نشان می‌دهد این اندیشه کاملا باطل است.

وی ادامه داد: بر اساس مستندات تاریخی در طول یک قرن گذشته کشور آمریکا علیه ملت‌ها و کشورهای مختلف جهان متجاوز از یک‌صد جنایت مهم مرتکب شده که حمله نظامی، راه‌اندازی کودتا، ترور شخصیت‌ها، ایجاد اغتشاش، غارت ثروت‌ها، ایجاد جنگ داخلی، قتل عام مردم، تحریم اقتصادی از آن جمله است.

حجت‌الاسلام شکوری، به نقل از امیرالمومنین در مورد ارکان کفر، بیان کرد: کفر بر چهار پایه قرار دارد، رفتن دنبال اوهام به گمان کنجکاوی از اسرار، ستیزه جویی و جدال کردن با دیگران، انحراف از حق و دشمنی کردن با حق به‌وسیله لجاجت از جمله ارکان کفر است.

وی با اشاره به ویژگی دولت منتخب، گفت: می‌توان گفت رئیس جمهور منتخب و دولت آینده باید در تمامی حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی با چالش‌های متعدد مواجه بوده و بنابراین جهت رفع آن‌ها الزاماتی می‌باشد که مورد توجه و عنایت رئیس جمهور و سایر همکاران و دلسوزان جامعه قرار دارد.

امام جمعه خوی اظهار کرد: از جمله وظایف دولت منتخب، اجرایی ساختن مطالبات رهبری در تمامی حوزه‌ها، رعایت تعهد، تخصص، تدبیر و کارآمدی در انتخاب کارگزاران اجرایی بدون توجه به گرایشات سیاسی، تعامل سازنده با سایر قوا است. 

وی افزود: مدیریت بخش‌های مختلف نظام اسلامی، تجدید نظر و اصلاح تمامی قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های زائد و مزاحم، ارائه گزارشات صد روزه شفاف و مستمر در سطح وزرا، استاندارن و فرمانداران و انجام سفرهای استانی کاری نه تشریفاتی و رسیدگی تمامی شهرستان‌ها نه فقط مرکز استان و انتخاب استانداران غیربومی که نقش اساسی در اجرای عدالت دارد از دیگر وظایف دولت منتخب است. 

انتهای پیام