صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۲۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

به مناسبت روز قلم ظهر دیروز ۱۴ تیرماه، از جهاد دانشگاهی مازندران به عنوان ناشر برتر و از سیده زینب تقوی معاون فرهنگی این واحد به عنوان پژوهشگر و نویسنده برتر در ترویج فرهنگ بومی مازندران در اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران، تجلیل بعمل آمد.

به گزارش ایکنا از مازندران، به گزارش ایکنا از مازندران، ظهر دیروز ۱۴ تیرماه به مناسبت روز قلم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، جهاد دانشگاهی مازندران به عنوان ناشر برتر و از سیده زینب تقوی، معاون فرهنگی این واحد به عنوان پژوهشگر و نویسنده برتر در ترویج فرهنگ بومی مازندران در ادار کل فرهنگ و ارشاد مازندران، تقدیر بعمل آمد.

در این مراسم، عباس زارع، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ بومی ۱۵ عنوان کتاب از ۱۸۴ کتاب چاپ شده در سال جاری، به موضوع فرهنگ بومی استان اختصاص یافته بر این اساس 14 تیر روز قلم بهانه‌ای شد تا جهت پاسداشت و تجلیل از از نویسندگان و ناشران برتر استان، این مراسم برگزار شود.

وی با بیان اینکه مصرف کالای فرهنگی در مازندران متأسفانه رتبه خوبی ندارد، افزود: در سال ۱۳۹۹ از ۹۰۰ عنوان کتاب،۸۰۳ هزار جلد تیراژ چاپ شد که ۶۰ عنوان آن به ترویج و آشنایی با فرهنگ بومی اختصاص داشته است.

زارع تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲۸ ناشر در سطح استان مازندران فعالیت دارند که متأسفانه به‌دلیل کمبود بودجه، مشکل حمایت از ناشران به طور کامل تحقق نیافته است و امیدواریم در آتیه نزدیک این مشکل با حمایت بیشتر مسئولان و دولت حل شود.

 

انتهای پیام