صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۵۶۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه عید قربان در حقیقت عید بندگی و نزدیک شدن به خدا است، بندگی و خدمت رسانی به مردم را دو جلوه این عید سعید دانست.

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد، امروز، 30 تیر به مناسبت عید قربان در جمع طلاب اظهار کرد: عید قربان یا عید أضحی روزی که ابراز تمایل ابراهیم برای قربانی کردن پسرش اسماعیل را به عنوان عملی پیروی شده از فرمان خدا ارج می‌نهد و با این حال، قبل از اینکه ابراهیم پسرش را قربانی کند، به جای آن خداوند جبرئیل را با قوچی نازل کرد، به یاد آن رخداد ما قربانی می‌کنیم و عید را به عنوان عید قربان تلقی کرده و می‌نامیم.

وی ادامه داد: عید قربان در حقیقت عید بندگی و نزدیک شدن به خدا است و در اعیاد اسلامی از جمله عید سعید قربان دو امر بسیار فضیلت دارد که بندگی و خدمت‌رسانی به مردم از آن جمله است. وقتی به عموم مراسم‌ها و برنامه‌های اسلامی با دقت نگاه کنیم، این دو جلوه بندگی خدا و در کنار آن خدمت به مردم را مشهود و آشکارا می‌بینیم چرا که این  دو به منزله دو بالی است که انسان را به سعادت و اوج می‌رساند.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: در هر یک از برنامه‌های الهی این چنین است به نحوی که اگر نماز را  در قرآن کریم می‌بینیم زکات را هم ملاحظه می‌کنیم لذا می‌توان از اعمال امروز به نماز عید قربان با کیفیت لذت‌بخش و همچنین اطعام و قربانی کردن اشاره کرد. جالب اینکه یکی از روزهایی که روزه آن حرام است، روز سعید قربان است، روزی که انسان‌ها باید در کنار فقرا و مستمندان بر سر یک سفره بنشینند و به یکدیگر  محبت و عشق و علاقه  را ابراز کنند.

مدرسی تصریح کرد: امیدواریم خدای متعال این عید را بر همه مسلمانان مبارک کند و شر ویروس کرونا را از جامعه بشری خصوصاً جامعه اسلامی رفع و دفع کند.

انتهای پیام