صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۶۰۰۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

افتتاحیه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در مرحله شهرستانی در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، افتتاحیه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در مرحله شهرستانی امروز، ۲ مردادماه در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف کرمانشاه با بیان اینکه قرآن برنامه زندگی است، اظهار کرد: باید سطح برگزاری مسابقات به‌گونه‌ای باشد که نگاه ما به قرآن و تأثیرات آن بر اخلاق، رفتار و برنامه‌های دراز مدت آن کاربردی باشد.

وی افزود: مسابقات بسیاری در سطح فرهنگی در کشور برگزار می‌شود، اما این مسابقات به سبب اینکه در زمینه قرآنی برگزار می‌شود می‌تواند نتایج برجسته‌تری داشته باشد.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه تصریح کرد: اصلی‌ترین جایگاهی که در بحث تربتی نقش دارد مباحث قرآنی است و مسابقات قرآن در این مسیر نقش بسزایی دارند. ما هر چه داریم برگرفته از قرآن و آموزه‌های آن است.

حجت‌الاسلام صالحی در ادامه یکی از مباحث برگزاری مسابقات را کشف و پرورش استعداد‌های قرآنی دانست و گفت: باید استعداد‌های این زمینه را کشف و توسعه دهنده آن باشیم.

وی اظهار کرد: یکی از اقدامات مهمی که در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت استعداد‌های قرآنی می‌توان انجام داد برگزاری مسابقات قرآنی است و امروز برگزاری این مسابقات در شرایط کرونایی و متفاوت کشور، اهمیت مسابقات را دوچندان کرده است.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه به ثبت‌نام ۲ هزار و ۳۲۶ نفر در مسابقات سراسری قرآن در استان نیز اشاره کرد و گفت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در ۶ منطقه استان کرمانشاه از ۲۴ تیرماه آغاز شده و تا ۱۳ مردادماه ادامه دارد. این مسابقات در شهرستان کرمانشاه روز‌های دوم و سوم مردادماه در بخش بانوان و چهارم مردادماه در بخش آقایان برگزار می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: نفرات برتر هر رشته در مرحله شهرستانی به مرحله استانی مسابقات که شهریورماه برگزار می‌شود راه خواهند یافت.

انتهای پیام