صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۶۴۹۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

جشنواره کشوری فیلم کوتاه با عنوان «روی پای خود» با موضوع دسترس‌پذیری زندگی اجتماعی برای معلولان به همت بهزیستی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا و به‌نقل از  بهزیستی خراسان رضوی، حمیدرضا علیزاده، معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی درخصوص جشنواره «روی پای خود»، اظهار کرد: این جشنواره با هدف جلب توجه بیشتر جامعه به دسترس‌پذیری زندگی اجتماعی برای افراد دارای معلولیت و نیز جمع‌آوری ابداعات و ابتکارات افراد دارای معلولیت در این زمینه برگزار می‌شود.

علیزاده بیان کرد: تمام افراد دارای معلولیت و همه کسانی که به موضوع مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری اجتماعی علاقه دارند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی ادامه داد: این جشنواره به ابداعات، فعالیت‌ها، کارها و اقداماتی که افراد دارای معلولیت، خانواده‌های این عزیزان و نیز دوستان و آشنایان آنها برای دسترس‌پذیر کردن امکانات زندگی برایشان انجام داده‌اند اختصاص دارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند این ابتکارات و ایده‌ها را که در زندگی شخصی افراد دارای معلولیت مورد استفاده قرار داده‌اند به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

علیزاده افزود: قالب کارهای ارسالی، فیلم کوتاه با حداکثر زمان دو دقیقه است و حوزه‌ ابداعات، مرتبط با منزل مددجویان، خودروهای آنان و نیز مبلمان شهری و دسترس‌پذیری محیطی است.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: فرصت ارسال آثار تا پایان مهرماه در نظر گرفته شده و اختتامیه‌ آن در هفته معلولان خواهد بود.

وی تصریح کرد: بسیاری از افراد دارای معلولیت و یا اعضای خانواده‌ها و دوستان آنها، با دیدن زندگی و مشکلات آنان، به ابداعات و ابتکاراتی برای زندگی راحت‌تر آنها دست می‌زنند که شگفت‌آور و خیره‌کننده است.

علیزاده گفت: می‌خواهیم این ابداعات و ابتکارات را به جامعه معرفی و برای دسترس‌پذیری امکانات اجتماعی، از این ابتکارات توسط مسئولان روستایی و شهری استفاده کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: همچنین هدف جشنواره این است که بتوانیم معلولان مبتکر و مبدع را به صنعتگران و سازندگان تجاری ایده‌ها متصل کنیم که بتوانند این ایده‌ها و ابتکارات را به تولیدات انبوه قابل ارائه در جامعه تبدیل کنند.

وی در پایان گفت: محدودیتی در تعداد آثار ارسالی شرکت کنندگان وجود ندارد و اگر یک فرد یا خانواده، چند اثر هم به جشنواره بفرستد همه آنها مورد داوری قرار می‌گیرد.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: پذیرای آثار شرکت‌کننده از سراسر کشور هستیم و امیدواریم با ایده‌ها و ابتکارات بسیار جالبی روبرو شویم که دسترس‌پذیری زندگی برای افراد دارای معلولیت را تسهیل و تسریع کند.

انتهای پیام