صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۶۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس با بیان اینکه پروژه غدیر نه رویدادی تاریخی که امری فراتاریخی است و یک عمل معطوف به گذشته نیست که عملی پویا و دینامیک بوده و معطوف به حال و آینده است، گفت: زنده نگهداشتن دکترین غدیر نه یک عمل فرقه‌ای و شیعی که معطوف به سرنوشت تمام مسلمانان و بشریت است.

به گزارش ایکنا از فارس، ناصر جوکار، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس امروز، 4 مردادماه در اجلاس سراسری رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه ولایت و امامت و عید غدیر گفت: باید از دو غدیر سخن بگوییم یکی غدیر تاریخی و مکانی که مفهومی ماضی و پدیده‌ای سپری شده است اما وجه دیگر غدیر، بعد تربیتی، سیاسی، فرهنگی و معرفتی آن است.

وی افزود: با این نگاه، پروژه غدیر نه رویدادی تاریخی که امری فراتاریخی است و یک عمل معطوف به گذشته نیست که عملی پویا و دینامیک بوده و معطوف به حال و آینده است.

جوکار با بیان اینکه زنده نگهداشتن دکترین غدیر نه یک عمل فرقه‌ای و شیعی که معطوف به سرنوشت تمام مسلمانان و بشریت است، گفت: اولین رسالت معلم آن است که اجازه ندهد تعابیر و تقاریر غیر معرفت بخش، منافقانه و تفرقه افکنانه، ضد حقیقت را در پوستین حقیقت رواج دهد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس با اشاره به اینکه اگر جامعه‌ای علی(ع) را از حاکمیت مخلوع کرد، علی(ع) را از علی(ع) بودن محروم نکرد که خود را از علی(ع) داشتن محروم کرد، گفت: رسالت معلم آن است که اجازه ندهد در هزاره سوم با نام انگاره آزادی بیان، بر صورت غدیر خاک پاشیده شود و خاک فراموشی بر چهره مشعشع غدیر نشانده شود، چرا که معلمی، یعنی امتداد غدیر در قامت شیعه علی(ع).

وی خطاب به مدیران ارشد آموزش و پرورش فارس یادآور شد: نباید اجازه داد بند ناف رویداد غدیر از ماتقدم آن بریده شود و تاریخ آن از ته به سر نوشته شده یا برگ‌های اول تاریخ اسلام کنده شود.

جوکار، خطای معرفتی معلم را در کلیت عملکرد تربیتی معلم به رسمیت شناخت و خطاب به جامعه پیرامونی معلم گفت: ممکن است معلم دچار خطای معرفتی شود اما نباید  خطای معرفتی معلم را خطایی عمدی قلمداد کرد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس، رشد متوازن دو پدیده دانش و بینش را یادآور شد و گفت: رشد نامتوازن در حوزه دانش و عقب‌افتادگی بینشی فقط می‌تواند یک حیوان متخصص تربیت کند نه یک انسان متخصص.

وی، اولین گام نظام سلطه را تلاش برای تسلط بر آموزش و پرورش دانست و گفت: آینده آموزش و پرورش یعنی آینده جهان اسلام، لذا اگر دانش‌آموز گرفتار گسست معرفت شناسانه و انقطاع معرفتی شد، آینده جامعه تباه و اگر انسانی شش ساحتی تربیت کردیم یعنی آینده از آن ماست.

جوکار، مأموریت بسیج فرهنگیان را کمک به ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش تعریف کرد و گفت: بسیج فرهنگیان هرگز تماشاگر نبوده که بازیگری است در وسط میدان که بعنوان بازوی مدیران این مجموعه در تلاش است موانع طبیعی و مصنوعی پیش پای تربیت و تعالی را بردارد.

وی، مدیران آموزش و پرورش را متوجه اصل اقتصاد مدرسه کرد و افزود: باید بند ۲۰ از فصل ۷ سند تحول از مهجوریت به در آید و سطح تماس مردم با حاکمیت از طریق مدرسه محله محور بهبود یابد.

انتهای پیام