صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۷۰۴۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

سرپرست اداره‌کل کتابخانه های عمومی البرز از انتشار فراخوان اولین جشنواره ملی نقالی کتابخانه‌های عمومی در استان خبر داد.

هادی آشتیانی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از اعلام فراخوان اولین جشنواره ملی نقالی کتابخانه‌های عمومی در استان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ، آداب و سنن ایرانی ـ اسلامی و انتقال مفاهیم تربیتی همراه با معرفی سیره علوی از طریق کتاب و کتابخوانی و هنر نقالی برگزار می‌شود.

وی از کشف و پرورش استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان در زمینه روایتگری و نقالی و تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به یادگیری به‌عنوان دیگر اهداف این جشنواره نام برد.

این مسئول توضیح داد: این جشنواره در دو بخش نقالی سیره علوی و نقالی آزاد در دو گروه سنی کودک و نوجوان برگزار می‌شود و محتوای آثار ارسالی در بخش نقالی علوی مرتبط با سیره علوی به‌ویژه واقعه غدیر و نقالی آزاد نیز می‌تواند برگرفته از متون کهن فارسی به ویژه شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی و یا موضوعات معاصر مانند دفاع مقدس و... باشد.

آشتیانی تأکید کرد: این جشنواره ویژه دو گروه سنی کودکان(۴ تا ۹ سال) و نوجوانان(۱۰ تا ۱۴ سال) است که از هفتم مردادماه همزمان با عید سعید غدیرخم آغاز و تا ۳۱ شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در هر محور و در هر گروه سنی سه برگزیده(مجموعه ۱۲ نفر) تقدیر خواهند شد، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در اولین جشنواره نقالی کتابخانه‌های عمومی تا ۳۱ شهریورماه فرصت دارند آثار خود را به شماره واتساپ ۰۹۱۷۹۷۴۵۰۵۷ ارسال کنند.

انتهای پیام