صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۷۹۰۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در بسیاری از زمینه‌ها از جمله در رویان، درمان ناباروری، خون بندناف و سایر موضوعات ژنتیکی و پزشکی از جمله فعالیت‌های موفقیت آمیز و برجسته‌ محسوب می‌شود.

روح الله متفکر آزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به‌مناسبت فرارسیدن ۱۶ مرداد چهل و یکمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در خصوص فعالیت‌های این نهاد انقلابی، گفت: جهاد‌دانشگاهی در زمان انقلاب، جنگ تحمیلی و در سایر دوران در حوزه‌های مختلف علمی و تکنولوژی به‌صورت جهادی ورود پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: امام خمینی‌(ره) بعد از انقلاب نهادهایی را بنا نهادند که این نهادها در مسیر حرکت مردم ایران گام‌های خوبی برداشت و یکی از این نهادها جهاددانشگاهی است.

متفکر آزاد، تأکید کرد: هر مجموعه‌ای که در چارچوب‌های بروکراتیک گیر نکند و دارای نگاهی جهادی، معطوف به نتیجه و الگوهای پیشرفت باشد، قطعاً می‌تواند از طریق علم و دانش مسائل و مشکلات مردم و کشور را حل کند که جهاددانشگاهی دارای این ویژگی و ظرفیت است.

نماینده تبریز در مجلس یازدهم، در رابطه با فعالیت‌های برجسته جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز گفت: با توجه به اینکه رشته من زیست شناسی است، به همین علت من با عملکرد جهاددانشگاهی استان آشنا بوده و از فعالیت‌های علمی این نهاد مطلع هستم.

متفکرآزاد متذکر شد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در مجموعه‌ رویان، درمان ناباروری،  خون بندناف و سایر موضوعات ژنتیکی و پزشکی از جمله فعالیت‌های موفقیت آمیز و برجسته‌ محسوب می‌شود که این موضوعات در دنیا به‌عنوان موضوعات پیشرو در درمان بیماری‌ها نام‌برده می‌شوند و جهاددانشگاهی در همه‌ این موضوعات ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام