صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۸۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی از سوی این اداره، گفت: راه‌اندازی کاروان عزاداری با حضور مداحان بدون حضور جمعیت در ایام دهه اول محرم از برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در ملایر است.

امیر مهدوی، کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، اظهار کرد:  مراسم عزاداری ایام محرم در بقاع متبرکه دارای ظرفیت و همچنین فضای باز مقبره سیف‌الدوله برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر، افزود: راه‌اندازی کاروان عزاداری با حضور مداحان بدون حضور جمعیت در ایام دهه اول محرم از برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در ملایر است.

مهدوی با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی همه ساله هم‌زمان با ایام ماه محرم و صفر با اجرای برنامه‌های ویژه و با هدف تبیین فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین(ع) در سطح بقاع متبرکه برگزار می‌شود، یادآور شد: با توجه به شرایط شیوع کرونا این طرح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین بیشتر با محتوای رسانه‌ای در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه فضای بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان متناسب با ایام محرم سیاه‌پوش می‌شود، افزود: اجرای برنامه طرح بصیرت عاشورایی از شب اول محرم به مدت 11 شب در فضای باز پارک سیفیه و مقبره سیف‌الدوله با حضور مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حداکثر به مدت دو ساعت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ها هیچ‌گونه پذیرایی به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انجام نمی‌شود، گفت: اطعام و نذورات صرفاً مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود، براساس نیت واقفان از محل موقوفات مرتبط کمک به هیئت‌های مذهبی مناطق محروم انجام می‌شود و همچنین بقاعی که دارای ظرفیت اجرای برنامه‌های محرم هستند برنامه‌های عزاداری را با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌کنند.

کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر همچنین به اجرای طرح شمیم حسینی اشاره کرد و گفت: در طرح شمیم حسینی اطعام‌دهی در دهه اول محرم و شب‌های جمعه از محل نیت واقف مرحوم سیف‌الدوله و دیگر واقفان انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در این راستا توزیع غذای گرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در بین خانواده‌های کم‌برخوردار و حاشیه شهر توزیع می‌شود.

مهدوی اضافه کرد: همچنین با حضور دو نفر از مبلغان دینی برنامه‌های ما از طریق دو کانال تکیه ابوالفضل و امامزاده عبدالله(ع) ملایر در فضای مجازی بارگذاری خواهد شد.

انتهای پیام