صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۰۹۴۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی استان فارس با تأکید بر اینکه بی‌تردید تشکل‌های مردمی همواره می‌توانند نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد، گفت: در این حوزه راهکارهای مقابله‌ای و پیشگیری به صورت تلفیقی مثمر ثمر خواهد بود.

به گزارش ایکنا از فارس، مهدی نعمایی، رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فارس امروز، 24 مردادماه در دیدار با مدیرعامل مؤسسه راهبردهای اجتماعی همراز مشاور با اشاره به وقوع جرایم و بروز برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه، آگاهی‌بخشی به مردم را راهبرد کاهش این آسیب‌ها و اثرات نامطلوب آن در جامعه دانست و گفت: در این حوزه راهکارهای مقابله‌ای و پیشگیری به صورت تلفیقی مثمر ثمر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه بی تردید تشکل‌های مردمی همواره می‌توانند نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند، افزود: براساس رویکرد پلیس جامعه محور معتقدیم بدون استفاده از ظرفیت مردمی در دستیابی به اهداف برنامه‌ریزی شده موفق نخواهیم بود.

نعمایی تصریح کرد: معاونت اجتماعی تجربیات گرانبهایی دارد و می‌تواند این دانش و تجربه را در اختیار دیگر نهادها برای تولید آثار و محتواهای آموزشی، هنری و علمی قرار دهد.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی استان فارس تصریح کرد: برای پیگیری محورهای «مشارکت‌جویانه» باید بسترسازی کرد و آموزش یکی از بسترهای جلب مشارکت‌های عمومی است.

وی اظهار کرد: با تمرکز بر آموزش می‌توانیم علاوه بر انجام اقدامات پیش‌دستانه و پیشگیرانه به ارتقای آگاهی عمومی شهروندان کمک کنیم که با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری جلسات آموزش حضوری، این اداره از قابلیت ارائه آموزش‌های غیرحضوری به ویژه با تمرکز بر فضای مجازی و اپلیکیشن «آموزش همگانی پلیس» برخوردار است.

سهیل نادری، مدیر عامل مؤسسه راهبردهای اجتماعی همراز مشاور نیز در این دیدار با اشاره به نقش محوری مشاركت مردمی در پیشگیری از جرائم، تعامل پایدار و هدفمند سازمان‌های مرم نهاد با پلیس را راهبری مؤثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: بی‌تردید این سازمان‌ها با همکاری پلیس و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو، می‌توانند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهروندان نقش محوری داشته و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی آنان را در ارتقای امنیت اجتماعی مشارکت دهند.

انتهای پیام