صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۱۷۵۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه آئین سنتی نخل گردانی در محرم امسال برگزار نمی‌شود، گفت: برنامه‌هایی که احتمال شیوع کرونا در آن برود، برگزار نخواهند شد.

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، امروز 28 مرداد در جمع خبرنگاران به صورت مجازی با اشاره به رعایت خوب هیئات‌ عزاداری در زمینه مسائل بهداشتی، گفت: هیئات‌، مساجد و عزاداران و در مجموع جامعه مذهبی استان، با رعایت مسائل بهداشتی و ابلاغی نشان دادند که از چه میزان فهم اجتماعی و درایتی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در مراسمی که می‌شد پروتکل‌ها رعایت شود، به خوبی این کار انجام شده اما در مراسمی که الزام و ماهیت آن تجمع است، ممنوعیت‌هایی وجود دارد که در این راستا از جمله این مراسم باید به مراسم سنتی نخل‌گردانی در استان اشاره کرد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر اینکه هیئات‌ مذهبی بیش از ۸۵ درصد شیوه نامه‌های ابلاغی بهداشتی را رعایت کردند و نشان دادند که بهانه‌ای دست دشمنان نداده و همچنین موضوع سلامت برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار کرد: آمارها و بازرسی‌ها نیز اذعان دارند که رعایت فعالان مذهبی تا چه اندازه بوده و هیئات‌ استفاده مکرر از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را به صورت یک الزام مد نظر خود قرار داده‌اند.

وی ضمن قدردانی از مسئولان، امنا، خادمان و عزاداران هیئات‌ مذهبی استان در زمینه رعایت فاصله‌گذاری و مسائل بهداشتی، متذکر شد: جامعه مذهبی استان با هوشیاری جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی معاندان را گرفته و نشان دادند که از بصیرتی مثال‌زدنی برخوردار هستند که باید از آنها قدردانی کرد.

انتهای پیام