صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۳۵۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴

رئیس‌ کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: امسال با تلاش‌های انجام شده ۹ پرونده محکوم به قصاص در استان با رضایت اولیای دم به صلح و سازش ختم شده و افراد محکوم به قصاص از زندان آزاد شده‌اند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌ کل دادگستری آذربایجان‌غربی، ۶ شهریورماه در گفت‌وگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: تلاش برای حل و فصل صلح‌آمیز پرونده‌ها از جمله اقدامات مهم شورای حل اختلاف و ستاد دیه استان است.

وی افزود: امسال با تلاش‌های انجام شده ۹ پرونده محکوم به قصاص در استان با رضایت اولیای دم به صلح و سازش ختم شده و افراد محکوم به قصاص از زندان آزاد شده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: در آخرین پرونده، این زندانی با ضربات چاقو منجر به قتل یک فرد سلماسی شده و به قصاص نفس محکوم شده بود. از آنجا که اجرای این حکم نزدیک بود اعضای شورای حل اختلاف، دادستان و بازپرس پرونده با انجام مذاکرات صلح با بستگان مقتول موفق به کسب رضایت از آنها شدند.

عتباتی تصریح کرد: برای جلوگیری از افزایش پرونده‌های قتل نیاز است که مردم به هنگام عصبانیت از هیجانات به دور باشند و اجازه ندهند که لحظه‌ای عصبی شدن، عمری پشیمانی به بار آورد.

انتهای پیام