صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۴۱۱۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها:

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها گفت: پیشرفت‌های علمی و فناوری ضرورت آموزش‌های متناوب و کوتاه‌مدت برای روزنامه‌نگاران و دست‌اندرکاران حوزه رسانه را اقتضا می‌کند تا تجربه و تخصص در کنار آموزش به شکل‌گیری شاخه‌های تخصصی در این حوزه منجر شود.

گیتا علی‌آبادی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به برگزاری دوره ژورنالیسم صنعت در جهاددانشگاهی واحد اصفهان، اظهار کرد: پیشرفت‌های هر روزه بشر در عالم علم و فن‌آوری باعث شده تا نیازمند آموزش‌های متناوب در مقاطع کوتاه باشد. در واقع، داشتن تجربه و تخصص در کنار آموزش همیشه بهترین شیوه برای انجام کارها به‌صورت شایسته است.

وی ادامه داد: با آموزش سعی می‌شود چارچوب‌ها و قالب‌هایی که از طریق آن می‌توان راه و روش انجام کارها را آموخت، به داوطلبان ارائه داد. از این رو، لازم است مطالب قابل دسترس و مطالبی هم که گاه به شکلی پراکنده در اقصی نقاط جهان مورد استفاده بشر قرار می‌گیرد، گردآوری شده و به زبان ساده در اختیار افراد قرار گیرد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با بیان اینکه در این میان نقش آموزش‌دهندگان را نباید از نظر دور داشت، گفت: مطالعه و تجربه آنها در کنار هم می‌تواند محتوای مناسبی برای آموزش فراهم آورد.

علی‌آبادی به برگزاری دوره ژورنالیسم صنعت در جهاددانشگاهی واحد اصفهان اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد نگاه به حوزه‌های تخصصی مورد توجه قرار گرفته است. آموزش برای روزنامه‌نگاران و دست‌اندرکاران حوزه رسانه و آمیختن آن با تخصص، در کنار تجربیات منجر به پدید آمدن شاخه‌های تخصصی می‌شود.

وی اضافه کرد: فعالان رسانه‌ای بنا بر علاقه شخصی می‌توانند دانسته‌ها و اطلاعات خود را در یک مبحث خاص ارتقا دهند و در نگارش وقایع و رویدادهای آن حوزه صاحبنظر شوند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها تصریح کرد: از نکات مهم در روزنامه‌نگاری، آشنایی با زبان مردم است، چه در شکل عام و چه در شکل خاص آن؛ بدین معنا که بتوانید به گونه‌ای مطالب خود را ارائه دهید که کم‌سوادترین شخص نیز پس از خواندن متن متوجه آن واقعه یا رویداد شود. این امر در حوزه‌های تخصصی متفاوت است و نیاز به زبان تخصصی دارد. هنگامی که مخاطبان شما متخصص هستند، نیازمند اطلاعات دقیق و موثق از آن حرفه هستید. از سوی دیگر، باید بر سبک‌های نگارش ژورنالیستی تسلط داشت تا با تلفیق آن‌ها محتوایی مناسب تهیه کرد. بنابراین، آموزش در کنار تجربه می‌تواند برای یافتن زبان مناسب مخاطبان و محتوای مناسب ارزشمند باشد.

انتهای پیام