صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۵۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

عضو هیئت مدیره مؤسسه قرآن آوای حق بروجرد با ابراز گلایه از بی‌توجهی نهادها و متولیان امر قرآن به فعالان قرآنی لرستان، گفت: تنها حمایتی که از مؤسسات قرآنی لرستان شد، پرداخت وام کرونایی بود.

لیلا کلهری، عضو هیئت مدیره مؤسسه قرآن آوای حق بروجرد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در بیان مشکلات مؤسسات قرآن نداشتن مکان مستقل را مهمترین مشکل ذکر کرد و گفت: متأسفانه افزایش سرسام‌آور رهن و اجاره ساختمان‌های مسکونی در بروجرد باعث شده که برای تهیه یک مکان مناسب برای مؤسسه قرآن با مشکل جدی مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به تعطیلی کلاس‎های حضوری و اینکه رهن و اجاره ساختمان‌ها بسیار بالاست نتوانسته‌ایم مکان مناسبی را پیدا کنیم و مجبور هستیم در یک اتاق 12 متری که شخصی در اختیار مؤسسه قرار داده پیگیر فعالیت‌های قرآنی مؤسسه باشیم، به عدم حمایت مالی دولت طی سال‌های اخیر از مؤسسات قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: تنها حمایتی که از مؤسسات قرآن انجام گرفت پرداخت یک وام کرونا بود که این وام نیز قسطی است و هر ماه با کلی مکافات اقساط آن را پرداخت می‎کنیم.

کلهری اضافه کرد: حمایت دیگر دولت از مؤسسات قرآنی این بود که نسبت به بیمه مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی اقدام کرد که البته پرداخت هزینه بیمه نیز برعهده خودمان است و برای پرداخت این مبلغ نیز با مشکل مواجه هستیم.

این بانوی فعال قرآنی با بیان اینکه شیوع کرونا و تعطیلی اجباری کلاس‎های حضوری مؤسسات قرآنی را در تامین مخارج و هزینه‌ها با مشکل جدی مواجه کرده است، افزود: قبل از کرونا که کلاس‎های آموزش قرآن حضوری بود ما برای دریافت شهریه مشکلی نداشتیم و قرآن‌آموزان شهریه را پرداخت می‎کردند ولی با مجازی شدن کلاس‎ها بسیاری از قرآن‌آموزان شهریه پرداخت نمی‌‎کنند و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات مالی برای مؤسسه قرآن شده است.

کلهری ضمن انتقاد شدید از وزارت آموزش و پرورش که در استخدام معلمان قرآن حق و حقوق مربیان و فعالان قرآنی را نادیده گرفت، ادامه داد: متأسفانه بسیاری از مربیان قرآن علیرغم اینکه سال‌های سال در زمینه آموزش قرآن فعالیت داشتند نتوانستند در این آزمون استخدامی شرکت کنند و جذب آموزش و پرورش شوند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی معلمان قرآن هیچ‌گونه امتیازی برای فعالان قرآنی که زیر نظر تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند، قائل نشد، اضافه کرد: من 17 سال در زمینه آموزش قرآن در مؤسسه قرآن آوای حق بروجرد فعالیت دارم و حتی آموزشیار نهضت سوادآموزی نیز هستم و مدرک تحصیلی من مرتبط با قرآن است ولی چون تعداد شاگردانم کم بود و تک‌دوره بودم از شرکت در این آزمون محروم شدم که ضرورت دارد در این زمینه حمایتی از مربیان قرآن نیز صورت گیرد و برای مربیان قرآن که آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی نیز هستند امتیازی لحاظ شود.

عضو هیئت مدیره مؤسسه قرآن آوای حق بروجرد با بیان اینکه مؤسسه قرآن آوای حق از سال 83 با دریافت مجوز از اداره‌کل تبلیغات اسلامی فعالیت خود در زمینه آموزش قرآن در شهر بروجرد را آغاز کرده است، گفت: مؤسسه آوای حق بروجرد از نظر وسایل گرمایشی و سرمایشی نیز با مشکل مواجه است اما خوشبختانه از نظر تجهیزات آموزشی مثل کامپیوتر، اسکنر، چاپگر، فرش و کتب مورد نیاز مقل قرآن مشکلی نداریم.

انتهای پیام