صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۷۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: توانمندسازی دختران دانش‌آموز و تقویت نقش تسهیلگری خانواده با آموزش سواد زندگی در کنار فرزندان برای پیشگیری از ناهنجاری‌های فردی و آسیب‌ انتخاب‌های اشتباه اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مهین منافی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، 22 شهریور ماه، در جلسه راهبردی طرح آموزش سواد زندگی با رویکرد طراحی مسیر خوب زیستن ویژه دختران دانش آموز دوره دوم متوسطه، اظهار کرد: پرداختن به موضوع آموزش مهارت‌های زندگی به دختران اهمیت ویژه‌ای دارد و آموزش به نوجوانان و جوانان از تأکیدات ماده 102 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی است که باید مورد توجه برنامه ریزان و مسئولان آموزش وپرورش قرار گیرد.

وی افزود: توانمندسازی دختران دانش آموز و تقویت جایگاه و نقش تسهیلگری خانواده با آموزش سواد زندگی در کنار فرزندان برای پیشگیری از ناهنجاری‌های فردی و آسیب‌های انتخاب‌های نادرست، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منافی بیان کرد: اجرای کارگاه‌های مهارتی و توانمندسازی آن‌ها برای غلبه بر تنش‌ها و مشکلات پیش‌رو که خواست فرد و جامعه است آماده می‌کند.

وی ادامه داد: توانایی کسب خود آگاهی، عزت نفس ، توانایی کنار آمدن با احساسات و عواطف و ... از جمله مهارت‌هایی است که نوجوانان باید آموزش ببیند.

کبری یاری، کارشناس مسئول امور زنان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، در این جلسه، در تشریح این طرح گفت: دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش با اذعان براهمیت و ضرورت این موضوع و در تداوم‌بخشی آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان ودر راستای سالم سازی فضای روانی خانواده‌ها در تربیت فرزندانی صالح با هویت دینی و ملی و جامعه‌ای بانشاط و سالم اقدام به اجرای طرح آموزش سواد زندگی با رویکرد مسیر خوب زیستن وانتخاب درست کرده که در طی سال تحصیلی جدید وبا توجه به شرایط آموزش (حضوری ومجازی)برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح در قالب کارگاه‌های آموزشی به مدت 8 ساعت برای دانش آموزان و 4 برای ساعت والدین و مربیان همان دانش آموزان با اعتبار ملی در سه منطقه اجرا و با همکاری مدیران و مشاوران مدارس مخاطبین بیشتری نیز، مشمول خواهد شد.

انتهای پیام