صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۷۷۳۰
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰

مدیرکانون فرهنگی و دارالتحفیظ نبی‌اکرم(ص) شهرستان سنندج از تربیت چهار حافظ کل قرآن در این دارالتحفیظ خبر داد و گفت: در دو سال اخیر ۴۰ نفر از آقایان برای کلاس‌های آموزشی این مرکز ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۰ قرآن آموز به‌صورت شبانه‌روزی در دوره‌ها حضور یافتند.

ماموستا احسن میرزایی، مدیرکانون فرهنگی و دارالتحفیظ نبی اکرم(ص) شهرستان سنندج در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهارکرد: دارالتحفیظ نبی‌اکرم(ص) از سال ۹۸ فعالیت خود را در سطح شهرستان سنندج آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه این دارالتحفیظ در حال حاضر در بخش آقایان قرآن‌آموز می‌پذیرد، افزود: در دو سال اخیر ۴۰ نفر از آقایان در این دارالتحفیظ ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۰ نفر به‌صورت شبانه‌روزی در کلاس‌های این مرکز حضور یافتند.

مدیرکانون فرهنگی و دارالتحفیظ نبی اکرم(ص) شهرستان سنندج بیان کرد: با توجه به استقبال و ابراز علاقه بانوان برای شرکت در کلاس‌های این دارالتحفیظ در تلاش هستیم در آینده نزدیک برای بانوان نیز دوره‌های حفظ قرآن برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه همه کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی این دارالتحفیظ رایگان بوده است، بیان کرد: دوره‌های آموزشی حفظ قرآن این دارالتحفیظ با کمک خیرین قرآنی این شهرستان برگزار می‌شود.

ماموستا میرزایی با اشاره به اینکه در حال حاضر پذیرش در کلاس‌های آموزشی دارالتحفیظ به‌صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد، اظهار کرد: دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم می‌توانند در این دوره‌های آموزشی حفظ قرآن حضور یابند و در صورت حضور شبانه‌روزی در دالتحفیظ، این دانش‌آموزان در مدارس نزدیک دارالتحفیظ برای ادامه تحصیل ثبت‌نام خواهند شد.

وی افزود: چهار حافظ کل قرآن کریم، سه حافظ بیست جزء و سه حافظ ده جزء قرآن کریم و مابقی قرآن‌آموزان ده حافظ ده جزء ابتدای قرآن کریم در این دارالتحفیظ تعلیم و تربیت یافته‌اند.

مدیر دارالتحفیظ نبی‌اکرم(ص) سنندج یادآور شد: مراسم پایان دور اول این دارلتحفیظ در سنندج امروز، 24 شهریورماه برگزار شده و دور دوم آموزش‌های قرآنی نیز از مهرماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام