صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۸۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه دفاع مقدس ستون فرهنگی نظام جمهوری اسلامی است،‌ گفت: فعالیت‌های فرهنگی بدون در نظر داشتن فرهنگ دفاع مقدس هیچ بوده چرا که دفاع مقدس در امتداد سرچشمه فرهنگ اسلام و عاشورا است.

به گزارش ایکنا از مازندران، سردار ملکی، مدیر کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، امروز، ۲۷ شهریورماه در نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در این اداره کل برگزار شد، گفت: حماسه‌های دفاع مقدس، عاشورایی بود و با توجه به اینک ۴۱ سال از جنگ می‌گذرد باید برای احساس مسئولیت نسل جوان این ارزش‌ها را به جوانان انتقال کنیم.

وی افزود: دفاع مقدس بیمه امنیت جمهوری اسلامی است، افزود: بعد از دفاع مقدس ابرقدرتی نداشت به ایران حمله نظامی کند و ما هر چه داریم از دفاع مقدس است و همه دارایی‌های دفاع مقدس از عاشورا است.

ملکی تصریح کرد: دفاع مقدس ستون فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران است و هر کار فرهنگی بدون در نظر داشتن فرهنگ دفاع مقدس هیچ بوده چرا که دفاع مقدس در امتداد سرچشمه فرهنگ اسلام و عاشورا است.

وی شعار «ما مقتدریم» را شعار امسال هفته دفاع مقدس دانست و افزود: در این برنامه‌های تدوین شده که توسط ۱۳ کمیته به هماهنگی همه دستگاه‌ها اجرایی به دبیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اجرایی می‌شود.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه اجرای برنامه از ۳۰ شهریورماه آغاز و تا هشت روز ادامه دارد، افزود: با توجه به محدودیت کرونایی همه شهرداران و دستگاه‌ها در فضاسازی محیطی نهایت همت را به خرج دهند و از رسانه‌ها می‌خواهیم تا در هفته دفاع مقدس در فضای مجازی بیش از پیش فعال باشند.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که بیشتر برنامه درباره دفاع مقدس از طریق مردمی اجرا شود، افزود: ۵ هزار و ۶۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، اما امسال رژه ۳۱ شهریورماه به خاطر شیوع کرونا نداریم.

ملکی تصریح کرد: قرار است همزمان با سراسر کشور تعداد یک میلیون نفر از ۵۵ هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در مازندران تجلیل شود که ۱۴ نفر به صورت نمادین در برنامه زنده تلویزیونی در برنامه‌ای که در سپاه کربلا ساعت ۸ روز سی‌ام شهریورماه با سخنرانی آیت‌الله لائینی برگزار می‌شود، انجام می‌شود.

وی افزود: افتتاح نمایشگاه در مرکز هفت تپه، تجلیل از رزمندگان اصناف، برگزاری همایش تجلیل از نیرو‌های پشتیبانی استان در دفاع مقدس، برگزاری اردوی جهادی، دیدار با رزمندگان بسیجی، برگزاری نشست تخصصی، مراسم گرامیداشت فرماندهان و رزمندگان شهید، دیدار فرماندهان دفاع مقدس مازندران با آیت‌الله لائینی، یادواره ۳۲ تن از شهدای بمباران نیروگاه نکا و ... از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه ۹۰۰ راوی دفاع مقدس در طول هفته جنگ را روایت می‌کنند، افزود: زنگ مقاومت در سوم مهرماه در مدارس آموزش و پرورش مازندران زده می‌شود.

انتهای پیام