صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۸۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

مدیر‌کل آموزش و پرورش گلستان گفت: طبق تصمیمات ستاد ملی کرونا مدارس با رعایت موازین بهداشتی از سوم مهر به‌صورت تدریجی بازگشایی می‌شود.

احسان گوهری‌راد، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در‌ گفت‌وگو با ایکنا از گلستان با اشاره به شیوه بازگشایی مدارس گفت: با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا تفاهم‌نامه‌ای با مرکز سلامت انجام شده است که برای مناطق روستایی و عشایری که تعداد دانش‌آموزان آنها زیر 15 نفر هستند مدارس در سوم مهرماه به‌صورت حضوری بازگشایی خواهد شد.  

وی با بیان اینکه مدیران مدارس درخواست مجوز بازگشایی مدارس را از آموزش و پرورش باید داشته باشند، افزود: مدارسی که دانش‌‍آموزان آنها به‌صورت حضوری هستند موازین بهداشتی باید به طور کامل رعایت شود و مدارسی که تعداد دانش‌آموزان آنها بیشتر از 15 نفر است برای هفته دوم مهرماه بازگشایی می‌شود.

گوهری‌راد در خصوص بازگشایی مدارس زیر 300 نفر شهری و روستایی گفت: این دسته از مدارس نیز تا پایان مهر ماه به‌صورت مجازی از طریق سامانه شاد است و از هفته نخست آبان ماه با طی پروتکل‌ها و شرایط لازم به‌صورت تدریجی در مدارس حاضر خواهند شد.

وی با بیان اینکه مدارس بالای 300 نفر در هفته دوم و سوم آبان ماه به‌صورت تدریجی و با رعایت همه موازین و ضوابط بازگشایی می‌شود، افزود: دانش‌آموزان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در سوم مهرماه می توانند به‌صورت حضوری در کلاس درس حاضر شوند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: برای دانش‌آموزان ورودی اول ابتدایی در مناطق روستایی که تعداد دانش‌آموزان آن زیر 15 نفر است مدارس روز پنجشنبه اول مهر باز‌گشایی می‌شود و در مناطق شهری این برنامه به‌صورت نمادین با حضور خانواده‌ها با رعایت پرو‌تکل بهداشتی انجام می‌شود.

انتهای پیام