صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۸۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

مدیر‌کل حج و زیارت استان گلستان گفت: ۳۸۴ گلستانی برای حضور در اربعین حسینی به کربلای معلی اعزام می‌شوند.

سیدعلی میرقاسم‌پور، مدیر کل حج و زیارت استان گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان بیان کرد: با توجه به اختصاص سهمی برای زائران اربعین حسینی امسال از استان گلستان 384 نفر به کربلا اعزام می‌شوند.

وی افزود: بنا به تصمیمات ستاد اربعین حسینی با توجه به تجربه سازمان حج و زیارت به‌عنوان متولی امر زیارت و مسئول کمیته ثبت نام و اعزام و اخذ روادید از طریق سامانه سماح ثبت نام‌ها در استان انجام شده است.

مدیرکل حج و زیارت گلستان با بیان اینکه قریب به 1000 نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند، افزود: با توجه به کمبود وقت زائرینی که از طریق پیامک به آنها اطلاع رسانی شد در الویت اعزام قرار گرفتند و برای تکمیل ثبت نام خود به سامانه سماح مراجعه کردند.

میرقاسم‌پور با اشاره به اینکه 6 موکب  از هر موکب 36 نفر به کربلا اعزام می‌شوند، بیان کرد: زائران اربعین از ۶ ایستگاه پروازی در کشور تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، قم به نجف اعزام می‌شوند که پرواز گلستانی‌ها از شهر ساری و شرکت هوایی وارش انجام خواهد شد.

مدیر حج و زیارت استان گلستان با بیان اینکه سامانه سماح به صورت سیستمی به ثبت احوال و وزارت بهداشت لینک است، گفت: زائران باید ویزای معتبر داشته و ۷۲ ساعت قبل از پرواز تست منفی پی سی آر از مراکز معتبری که در سامانه معرفی شده داشته باشند.

میرقاسم‌پور با بیان اینکه مرزهای زمینی به روی زائران باز نخواهد شد بنابراین مردم از سفر به این مناطق خودداری کنند، افزود: مردم باید در این سفر مسائل بهداشتی و امنیتی را رعایت کنند  و طبق تمهیداتی که صورت گرفته بنا است اگر در برگشت ناوگان هوایی جواب گوی زائران نباشد مرزهای زمینی در برگشت باز شوند.

 

انتهای پیام