صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۹۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

جشن حفظ قرآن و تجلیل از 53 نفر حافظ قرآن سنندجی امروز، دوم مهرماه در مؤسسه رضوان‌الصاحین سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حیدر الماسی، از اساتید دانشگاه‌های استان کردستان و مفسر قرآن در مراسم جشن و تجلیل از حافظان جزء 30 مؤسسه قرآنی رضوان‌الصالحین سنندج که امروز، دوم مهرماه در این مؤسسه برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات قرآنی با سایر مسابقاتی که در طول زندگی با آن روبرو هستیم متفاوت است؛ در این مسابقه هر فرد دوست دارد تا رقیبش نیز برنده باشد، چراکه ما در نمازهای پنج‌گانه از خداوند سلام و سلامتی برای خود و بندگان مؤمن خدا درخواست داریم.

وی با اشاره به اینکه ما در قرآن شیوه زندگی صحیح را آموزش می‌بینیم، افزود: یکی از عالمان دینی دیدگاه زیبایی را در مورد زندگی مطرح می‌کند و می‌گوید که داستان زندگی یک داستانی کوتاهی است ما از خاک درست شده‌ایم، مدتی روی خاک زندگی می‌کنیم و درخاک مدفن خواهیم شد، اما آنچه از این زندگی باقی می‌ماند همان «خالِدِینَ فِیها أَبَداً» خواهد بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به آیات سوره «الحاقه» بیان کرد: در این سوره بعد از آنکه سخن از قیامت و چند قوم که در مقابل پیامبر(ص) ایستادگی کردند، از بهشت و جهنم سخن به میان می‌آید.

وی با اشاره به آیه 20 سوره الحاقه که می‌فرماید «إِنِّي ظَنَنْتُ أَنِّي مُلَاقٍ حِسَابِيَهْ؛ من يقين داشتم كه به حساب خود مى‌‏رسم»، تأکید کرد: براساس این آیه مؤمنان باید در راه ایمان یقین قلبی داشته باشند، چراکه این یقین قلبی انسان را به بهشت برین خدا می‌رساند.

الماسی ادامه داد: انسان مؤمن باید از آنچه که دارد مادی و معنوی در راه خدا بخشش کند تا شاید بتواند رضای خداوند متعال را کسب کند و زندگی خود را در «فَهُوَ فِي عِيشَةٍ رَاضِيَةٍ؛ فِي جَنَّةٍ عَالِيَةٍ؛ پس او در يك زندگى خوش است. در بهشتى برين»(آیات 21 و 22 الحاقه) ادامه دهد.

وی بیان کرد: شما قرآن‌آموزان کودک و نوجوان یقین داشته باشید که مکان انسان‌های مؤمن، باتقوا، خدا ترس، بخشنده و در مسیر صراط مستقیم بهشت و باغ‌های بهشتی است و در آن جاودانه خواهد ماند.

استاد تفسیر قرآن افزود: تمام نعمت‌ها و فراوانی‌های دنیوی تمام شدنی است، اما تمام نعمت‌ها و برکات بهشت برین الهی جادوانه و ماندگار خواهد بود و خداوند متعال خطاب به آنان می‌فرماید «كُلُوا وَاشْرَبُوا هَنِيئًا بِمَا أَسْلَفْتُمْ فِي الْأَيَّامِ الْخَالِيَةِ؛ بخوريد و بنوشيد گواراتان باد به پاداش آنچه در روزهاى گذشته انجام داديد» و خداوند تمام بندگانش را به حضور در این بهشت برین دعوت می‌کند.

وی تأکید کرد: خداوند متعال یک دعوت عمومی به تمام بندگانش دارد و در آیه 21 سوره حدید می‌فرماید «سَابِقُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا كَعَرْضِ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أُعِدَّتْ لِلَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ ۚ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ؛ سبقت جویید به آمرزشی از سوی پروردگارتان و بهشتی که پهنایش چون پهنای آسمان و زمین است، برای کسانی که به خدا و پیامبرانش ایمان آورده اند، آماده شده است؛ این فضل خداست که آن را به هرکس بخواهد عطا می کند و خدا دارای فضل بزرگ است.»

این استاد دانشگاه‌ افزود: در بهشت برین انسان در مجموعه‌ای قرار می‌گیرد که تمام بندگان مؤمن خدا در آن همدل و یکرنگ، اهل ایمان و توحید، عبادت، صلح و صفا و پاکی و خوبی هستند و خدا از آنان راضی است.

کلاس‌های قرآن در مؤسسه رضوان‌الصاحین حضوری برگزار می‌شود

شهلا حسین‌پناهی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی رضوان‌الصالحین شهرستان سنندج نیز در ادامه این مراسم گفت: علی‌رغم شرایط سخت کرونایی این مؤسسه فقط سه ماه فعالیت خود را به‌طور رسمی تعطیل کرد و بعد از آن از طریق فضای مجازی کلاس‌های قرآنی خود را برگزار کرده است و در حال حاضر نیز به‌صورت حضوری کلاس‌ها برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در این شرایط مؤسسات نیازمند حمایت بیشتر از سوی مسئولان ذیربط هستند، بیان کرد: مؤسسات قرآنی استان کردستان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و انس بیشتر با قرآن بدون هیچ چشم‌داشتی و به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت‌های قرآنی خود را پیگیری کرده‌اند که این امر می‌طلبد در شرایط سخت کنونی از سوی ارگان‌های ذیربط مورد حمایت قرار گیرند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی رضوان‌الصالحین شهرستان سنندج با اشاره به اینکه این مؤسسه قرآنی در طول سال کلاس‌های قرانی را در دو بخش بزرگسالان و کودکان برگزار می‌کند که این کلاس‌های قرآن همواره مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های حفظ قرآن نیز به‌ویژه در فصل تابستان مورد استقبال گرم قران‌آموزان قرار می‌گیرد، افزود: در فصل تابستان امسال نیز کلاس‌های حفظ قرآن برگزار شد و 53 نفر از قران‌آموزان موفق به حفظ جزء 30 و یا دو جزء و پنج جزء قرآن کریم شدند که در مراسم امروز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

حسین‌‍پناهی با قدردانی از حمایت و همراهی خانواده‌ها از قرآن‌آموزان، بیان کرد: در کلاس‌های حفظ قرآن بزرگسالان در کنار سایر حافظان قرآن مادرانی حضور دارند که فرزندان خود را در کلاس‌های حفظ ثبت‌نام کرده و خود نیز با آن‌ها همراه شده‌اند و در حال حاضر یکی از این مادران دراین مؤسسه در حال اتمام حفظ کل قرآن کریم است.

وی با اشاره به تجلیل از 53 نفر حافظ قرآن در این مؤسسه، افزود: از این تعداد حافظ قرآن 31 نفر بانو و 29 نفر آقا هستند که کلاس‌های حفظ قرآن برای آنان در طول سال نیز ادامه دارد.

مدیر مؤسسه رضوان‌الصالحین سنندج یادآور شد: به‌منظور تشویق و ایجاد انگیزه برای ادامه کار حفظ قرآن با کمک خیرین و والدین این قرآن‌آموزان جوایز مختلفی تهیه شده و به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.

انتهای پیام