صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۲۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: بعضی از موقوفات به دلایلی مورد استفاده نیستند لذا لازم است مسئولان اوقاف با اجازه از مراجع و راهکارهایی برای استفاده مجدد از آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 12 مهرماه در دیدار با مدیرکل و جمعی از مسئولان اوقاف و امور خیریه استان یزد که به مناسبت دهه وقف صورت گرفت، ضمن تأکید بر اهمیت وقف در جامعه اظهار کرد: وقف یکی از اقدامات مهم و صدقه جاریه است و ذخیره با ارزش اخروی برای واقف و منشأ خدمات و خیرات فراوانی برای جامعه است.

وی گفت: با توجه به نیت‌های متنوعی که برای وقف وجود دارد، باعث تقویت امور معنوی، فرهنگی، سلامت و علم و آموزش جامعه می‌شود و وقف در تمامی این امور اثرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه تعداد زیادی از مردم از وقف استفاده کرده و از آن بهره‌مند می‌شوند افزود: در ارث تعدادی محدودی از افراد و بستگان از اموال متوفی به صورت درست یا نادرست بهره‌مند می‌شوند ولی در وقف تعدادی زیادی حتی میلیون‌ها نفر از افراد جامعه از خیرات و مزایای مادی و معنوی موقوفه استفاده می‌کنند.

ناصری با بیان آثار فراوان اخروی وقف برای واقف، اظهار کرد: اگر لطف و فضل خداوند متعال و شفاعت اهلبیت نباشد بضاعت کم ما در برزخ جوابگوی نعمت‌های فراوان خدا نخواهد بود ولی با اعمال نیکی همچون وقف بعد از فوت انسان و در برزخ نیز ثواب و پاداش آن به واقف خواهد رسید و می‌تواند نواقص انسان را جبران کند.

وی افزود: وقف خیرات و خوبی‌ها را تکمیل می‌کند و هر چقدر در این کار نیت بهتر و پاک‌تر باشد، ارزش وقف بیشتر شده و باعث آبادی آخرت واقف می‌شود.

ناصری به مسئولان اوقاف توصیه کرد: وقفیات را به سمت موارد لازم و ضروری جامعه هدایت کنید تا عامه مردم از آن استفاده کنند و همچنین با تبیین و روشنگری صحیح، مردم را نسبت به وقف مطمئن کرده و ابهامات را برطرف کنید تا واقف یقین کند طبق وقف‌نامه و نیت او عمل می‌شود.

امام جمعه یزد بر لزوم ثبت موقوفات تأکید کرد و گفت: متولیان وقف باید با برنامه‌ریزی درست و دقیق و کمک از گروه‌های مردمی در شناسایی و احیا، تأیید و تکمیل موقوفات و وضع قوانین حمایتی جهت موقوفات تلاش کنند. البته بعضی از موقوفات به دلایلی مورد استفاده نیستند لذا لازم است با اجازه از مراجع و با راهکارهایی جهت استفاده مجدد از آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام