صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۲۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار از ثبت ۴ وقف جدید به همت واقفان خیراندیش در این شهرستان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این وقف‌های جدید ۵ میلیارد ریال بوده است.

حجت‌الاسلام عباس ایزدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با توجه به اثرگذاری وقف در حمایت از نیازمندان باید به یک فرهنگ فراگیر و عمومی در جامعه تبدیل شود.

وی افزود: وظیفه ما این است که از همه ظرفیت‌ها برای ترویج این سنت حسنه ارزشمند و این نهاد کارآمد استفاده کنیم و با توجه به سابقه خوبی که بین اوقاف و رسانه وجود دارد باید تا آنجایی که اختیارات، امکانات و ظرفیت‌ها اجازه می‌دهد از این ارتباط و تعامل برای نهادینه کردن فرهنگ وقف استفاده شود.

رئیس اداره اوقاف بیجار با اشاره به اینکه وقف باید در متن زندگی مردم وجود داشته باشد، بیان کرد: فرهنگ وقف باید بیش از پیش بین مردم ترویج یابد چرا که با ترویج این سنت حسنه می‌توانیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را مرتفع کنیم.

وی در ادامه به عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار اشاره کرد و گفت: شهرستان بیجار در حال حاضر ۱۰۲ موقوفه و یک هزار و ۱۲۶ رقبه دارد که بیشترین تعداد موقوقات در روستاهای شهرستان بیجار به صورت زراعی و به نیت روضه‌خوانی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام ایزدی از ثبت 4 وقف جدید به همت واقفان خیراندیش در این شهرستان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این وقف‌های جدید 5 میلیارد ریال بوده است.

وی به هزینه‌کرد درآمد موقوفات در شش ماه گذشته امسال اشاره و اظهار کرد: در طول شش ماه گذشته از محل درآمد نیات واقفان، موفق به برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، حقوقی و ثبتی شدیم.

رئیس اداره اوقاف بیجار از توزیع ۹۰ بسته کامل آموزشی بین دانش‌آموزان نیازمند خبر داد و گفت: تعداد ۹۰ بسته آموزشی به ارزش ۲۰۰ ملیون ریال از محل درآمد موقوفات به دانش آموزان بی‌بضاعت اهدا شد. از محل نیات واقفان در طول سال گذشته ۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در قالب طرح «دست‌های مهربانی» بین افراد بی‌بضاعت شهرستان بیجار توزیع شده است.

حجت‌الاسلام ایزدی در پایان به برنامه‌های اجرایی برای دهه وقف در سطح شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: اجرای طرح «ماندگار» با توزیع ۱۳۰ بسته معیشتی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال، برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم»، غبارروبی گلزار مطهر شهدا و بقاع متبرکه، اعزام مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف شهرستان و تجلیل از مدافعان سلامت بخشی از برنامه دهه وقف در بیجار است.

انتهای پیام