صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۴۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اشتهارد گفت: برای آنکه فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود، لازم است وقف مشارکتی را به عنوان یکی از مصادیق توسعه این سنت حسنه مورد توجه قرار دهیم.

طیب موسوی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اشتهارد در حاشیه برگزاری همایش یاوران وقف که همزمان با آخرین روز از هفته وقف در سالن اجتماعات شهید مطهری زینبیه این شهرستان برگزار شد در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: اجرای امینانه نیت موقوفات در کنار حفظ عین موقوفات، مهمترین وظیفه سازمان اوقاف است که در کنار انجام فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی با محوریت امکان مقدسه اجرایی می‌شود.

وی افزود: وقف از سنت‌های حسنه و یکی از مصادیق بارز احسان و خیرخواهی و دارای ثواب و فضیلت‌های بسیاری است که باید در جامعه ترویج و در همین راستا ضمن توسعه و گسترش وقف باید حق موقوفات ادا شود.

این مسئول بیان کرد: حفظ موقوفات، عمل به اجرای نیات واقفان و تلاش برای وصول مطالبات از مسائل مهمی است که باید در موقوفات مورد توجه قرار گیرد و افرادی که در اماکن موقوفی ساکن هستند؛ حق موقوفات و اجاره موقوفات را پرداخت کنند.

موسوی با اشاره به اینکه بیشتر نیات انجام شده در موقوفات اشتهارد برای عزاداری سیدالشهد(ع) است، بر ترویج فرهنگ وقف مشارکتی و جمعی توسط یاوران وقف تاکید کرد و گفت: در وقف مشارکتی، ممکن است ۱۰۰ نفر و یا حتی هزاران نفر جمع شوند و هر یک با سرمایه‌های اندک و جزئی خود، یک مبلغ قابل توجه را مهیا سازند و با همان پول بتوانند یک ملکی را بخرند و یا بسازند و سپس همان ملک را در جهت حل نیازهای جامعه و با هر نیت خیری که خود واقفان اراده کنند، وقف شود.

رئیس اداره اوقاف اشتهارد تصریح کرد: ترويج وقف مشاركتی حتی می‌تواند در شرايطی كه دولت به خاطر مسائل اقتصادی در پيشبرد و اجرای طرح‌ها با مشكلاتی مواجه است، كارگشا باشد و به عنوان بهترين راه، موجب پايداری تامين بخشی از منابع مورد نياز شود.

موسوی یادآور شد: تلاش داریم با همکاری اصحاب رسانه و شبکه تبلیغی مبلغان فرهنگ وقف مشاركتی را در بين مردم نهادينه كنيم و با گفتمان‌سازی پيرامون اين موضوع شاهد تحقق عينی بركات و ثمرات اين عمل خداپسندانه در جامعه باشيم.

گفتنی‌ست؛ در این مراسم از یاوران و فعالان عرصه موقوفات شهرستان نیز تجلیل به عمل آمد و ویزیت رایگان بیماران سرپایی و تجلیل از مدافعان سلامت بیمارستان فاطمه الزهرا(س) اشتهارد، اهدای تجهیزات پزشکی(کپسول اکسیژن) از محل موقوفات(حاج سمیع) به بیمارستان امیرالمومنین و اهدای بسته‌های تحصیلی در قالب اجرای طرح مهر تحصیلی به آموزش و پرورش شهرستان برای هدیه به دانش‌آموزان کم برخوردار از برنامه‌های دیگر اوقاف اشتهارد در آخرین روز از هفته وقف بود.

انتهای پیام