صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۵۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲

دبیر نخستین جشنواره استانی خوشنویسی کردستان از ارسال ۵۴ اثر هنرمندان استان کردستان به نخستین جشنواره استانی خوشنویسی خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید محمودی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که امروز، 25 مهرماه به صورت مجازی برگزار شد، از برگزاری نخستین جشنواره استانی خوشنویسی ویژه جوانان زیر 20 سال در شهر مریوان به مناسبت هفته خوشنویسی خبر داد و اظهار کرد: 54 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان شهرستان‌های مریوان، سروآباد، سنندج، دیواندرە و قروە در این جشنواره حضور پررنگی دارند، افزود: 39 اثر از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در معرض نمایش عموم مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان زیر 20 سال، آشنایی جوانان و نوجوانان خوشنویس با اساتید تراز اول کشور و معرفی هنر خوشنویسی به احاد جامعه است، در ضمنا به همه شرکت‌کنندگان در جشنواره گواهی شرکت در جشنوارە اهدا می‌شود.

وی با اشاره به همکاری مؤثر و مفید نماینده مردم شهرهای مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، شهرداری مریوان و انجمن خوشنویسان مریوان ادامه داد: آثار نمایشگاهی توسط داوران بازبین داوری و در نهایت تعداد ۱۰ الی ۱٥ اثر به مرحله حضوری نویسی معرفی می‌شوند.

محمودی در مورد گاه‌شماری برگزاری جشنواره گفت: نمایشگاه خوشنویسی اثر هنرمندان این جشنواره از تاریخ 27 مهرماه در شهر مریوان برپا خواهد شد و جوانان استان کردستان و به ویژه شهر مریوان در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه مسابقه حضوری نویسی در تاریخ اول آبان در محل مجتمع فرهنگی - هنری برگزار و از میان آثار حضوری‌نویسی نگارش شدە سه اثر به عنوان مقام اول تا سوم و شش اثر نیز به عنوان برگزیدە انتخاب می‌شوند که در نهایت با اهدای لوح تقدیر و جایزە نقدی از برگزیده‌ها در هفته خوشنویسی تقدیر خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان در پایان یادآور شد: لازم به ذکر است داوری جشنواره برعهده اساتید مطرح کشوری استاد علی شیرازی، استاد یدالله کابلی، استاد یادگار خیام، استاد قادری و استاد حسینی است که امیدواریم با توجه به ظرفیت خوشنویسی موجود در مریوان و استان کردستان دوره بعدی این جشنواره به صورت سراسری برگزار شود.

انتهای پیام