صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۶۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
همزمان با میلاد پیامبر(ص)؛

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری جشن تلبس طلاب مدارس علمیه استان همزمان سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) دوم آبان ماه در ساری خبر داد.

حجت‌الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: جشن تلبس طلاب مدارس علمیه استان دوم آبان ماه، همزمان سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) در استان خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری جشن تلبس طلاب مدارس علمیه مازندران به صورت متمرکز در سطح استان، افزود: این مراسم هفدهم ربیع‌الاول در مصلی امام خمینی(ره) مرکز استان و با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران برگزار می‌شود.

مدرس حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه در این مراسم متمرکز، ۵۰ نفر طلاب واجد شرایط ملبس به لباس مقدس روحانیت خواهند شد، تصریح کرد: همه این طلاب مراحل لازم برای تلبس را با موفقیت طی کرده‌اند.

طبرسی با اشاره به استقبال گسترده طلاب برای تلبس، اظهار کرد: ۵۰ نفر از این طلاب که مراحل لازم را با موفقیت طی کردند در روز میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام، این لباس مقدس را به تن خواهند کرد.

وی اتمام پایه پنجم را نخستین شرط لازم برای ارائه درخواست تلبس از سوی طلاب دانست و افزود: شرکت در کارگاه تلبس، موفقیت در مصاحبه صیانتی و علمی و همچنین گذراندن مصاحبه تلبس از جمله دیگر شروط لازم برای دریافت حکم تلبس است.

طبرسی با بیان این که طلابی که همه این مراحل را با موفقیت کامل بگذرانند حکم تلبس دائم دریافت می‌کنند، تأکید کرد: هرگونه تلبس خارج از این اصول، غیر قانونی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر روند تلبس در سطح حوزه‌های علمیه کاملاً قانونی و بر اساس شروط اعلام شده مرکز مدیریت صورت می‌گیرد، تصریح کرد: همه مدارس علمیه موظف هستند در همه امور به‌ویژه بحث تلبس که مورد تأکید مراجع و علمای حوزه است، توجه و حساسیت کافی را داشته باشند.

 طبرسی با بیان اینکه طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) و کارشناسان دین، وظیفه و رسالت مهمی در هدایت جامعه به سمت رشد دینی و معنوی بر عهده دارند، گفت: به همین دلیل یک طلبه باید در حفظ شأن و جایگاه لباس روحانیت بسیار تلاش کند و رفتار، گفتار و اعمال او موجب جذب افراد به سمت ارزش‌های الهی شود.

وی در پایان افزود: پوشیدن لباس مقدس روحانیت، آغاز فصل تازه‌ای از آموختن علم، اخلاق و تقوا است که باید طلاب جوان به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام