صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۶۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از اجرای طرح «مصباح الهدی» با محوریت سیره عملی حضرت ولیعصر(عج) همزمان با سراسر کشور در مدارس استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، جهان‌بخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس امروز، 26 مهرماه گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و به دلیل ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سبک زندگی ایرانی  مبتنی بر کیفیت بخشی و کاربردی کردن آموزه‌های چهارده معصوم، طرح مصباح‌الهدی (امام‌شناسی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی ) همزمان با سراسر کشور در فارس اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس این طرح هریک از استان‌ها فعالیت خود را در راستای معرفی همه جانبه زندگی‌نامه، کرامات، حکایات، داستان‌های کاربردی، احادیث، و روایات و سبک زندگی و سیره علمی و اخلاقی یکی از معصومین (ع) برنامه‌ریزی و پیگیری می‌کنند.

بانشی تصریح کرد: امسال نیر فارس با نظارت و مدیریت اداره قرآن، عترت و نماز پیرامون یگانه منجی عالم بشریت امام زمان(عج) به پژوهش و تحقیق و خلق آثار و محتواهای ارزنده توسط همکاران و دانش‌آموزان خواهد پرداخت.

وی از تشکیل کارگروه امام زمان(عج) با حضور کادر آموزشگاه امام جماعت و اولیا علاقه‌مند، تدوین برنامه سالانه، دعوت از سخنرانان فعال، اجرای اردوی زیارتی، تشکیل نمایشگاه‌های فصلی، طراحی پوستر، اجرای سرود همگانی و طراحی وبلاگ به عنوان  برنامه‌های اصلی طرح «مصباح الهدی» نام برد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، تهیه بروشور، تراکت، نشریه الکتریکی، نشریه دیواری، تشکیل شب شعر، بیان زندگی امام زمان(عج) به صورت نمایش، نقاله‌خوانی، پرده‌خوانی، تهیه شجره‌نامه امام زمان(عج)، برگزاری مسابقات پژوهش، کتابخوانی، دل نوشته وخطاطی را از دیگر محورهای اجرای  طرح مصباح الهدی اعلام کرد.

انتهای پیام