صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۶۶۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدی امسال با هدف کاهش تنش آبی آبرسانی با ۵۰۰ تانکر آب به‌ویژه در شمال این استان انجام شده است.

به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، ملایی، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اعلام خبر آبرسانی با ۵۰۰ تانکر به مناطق محروم سیستان و بلوچستان، افزود: امسال در زمینه ساخت مدارس تعداد ۱۰۰ مدرسه در سطح شهرستان‌های استان احداث شده که کمک خوبی در راستای محرومیت‌زدایی و افزایش سرانه فضای آموزشی شده است.

وی با بیان اینکه ساخت خانه‌های محرومین در سطح استان در حال کار است، گفت: پروژه چابهار توسط بسیج مستضعفین و سازندگی در منطقه مرادآباد برای مردم کپرنشین و حاشیه نشین در حال اجراقرار دارد.

ملایی بیان کرد: در زمینه کمک‌های مؤمنانه از ابتدای سال حدود ۷۰ هزار بسته معیشتی، ۱۴ هزار بسته بهداشتی، هزار و ۱۷۰ بسته لوازم التحریر در سطح استان توزیع شده است، همچنین در مهرماه امسال پک پنج هزارتایی در سطح استان توزیع کرده‌ایم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: کمیته تخصصی قرارگاه قدس امسال ۲۲ نفر زندانی را با کمک خیرین و مردم آزاد و ۱۷۰ سری جهیزیه در بین نوعروسان نیازمند استان توزیع کرده است. همچنین ۶۱ مورد کولر آبی و دو هزار پوشاک نیز توزیع شده است و پخت غذای گرم در ۳ مقطع ماه رمضان، ایام دهه امامت و ولایمت، عید غدیر خم و دهه اول محرم انجام و حدود ۷۱۲ هزار پرس غذا توزیع شده است.

وی افزود: پخت غذای گرم به نیابت از سردار سلیمانی در ایام اربعین تا پایان صفر توسط گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت و توزیع در محلات حاشیه شهر نیز انجام شد، همچنین ۱۹۰ هزار قرص نان، هزار و ۲۵۰ کیسه آرد نیز در بین نیازمندان توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان بیان کرد: در بحث کرونا از ابتدای امسال توزیع ۱۸ هزار پرس آش نذری ویژه کرونایی ها، توزیع گوشت قرمز ۱۱ هزار کیلو در بین نیازمندان، توزیع حدود یک میلیون ماسک و آبرسانی با ۵۰۰ تانکر آب به ویژه در شمال استان به واسطه تنش آبی در منطقه صورت گرفته است.

ملایی افزود: در بحث ساخت و مرمت خانه‌های محرومین هم به صورت مشارکتی با مردم در شهرستان‌های استان و هم پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار داریم.

وی گفت: در زمینه تداوم توزیع کمک‌های مومنانه ۵ هزار بسته معیشتی و ۵ هزار بسته لوازم التحریر به رده‌ها برای توزیع ارسال شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان گفت: هزار و ۶۱۰ گروه جهادی در استان داریم که وضعیت فعالیت آن‌ها با توجه شیوع ویروس کرونا متفاوت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام