صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۷۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹
آیت‌الله مبلغی:

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به حرم مطهر امام‌زاده محمد(ع) درب‌گنبد، گفت: درب‌گنبد قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری مذهبی را دارد.

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، ۳۰ مهرماه در حرم مطهر امامزاده محمد(ع) و در جمع مردم درب‌گنبد، اظهار کرد: حرم مطهر امامزاده محمد(ع) مکانی برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی است که شعاع و دل‌های بسیاری از جاهای مختلف را به خود جلب کرده است، زیرا معنویت ویژه‌ای در این حرم مطهر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در اسلام اصل این است که هم معنویت قوی و هم عمران خوب و در حد رفاه را باید برای مردم ایجاد کرد، گفت: مکان‌های معنوی در راستای عمران و آبادانی یک منطقه تأثیرگذاری بسیار زیادی دارد، از بیت‌‌الله‌‌الحرام گرفته تا حرم مطهر امام علی(ع) و حرم امامزادگان عزیزی که به این مسئله تعمیم داده می‌شود.

مبلغی با تأکید بر اینکه امامزاده محمد(ع) دل‌های زیادی را به خود جلب کرده و این دل‌ها را خدا جمع کرده است، افزود: این امامزاده مبنا و نماد دین مردم در منطقه لرستان بوده و این رزقی از ثمرات الهی است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امامزاده محمد لرستان استحقاق خیلی بالاتر از این‌ها را دارد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم امامزاده‌ها بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری قطب‌های فکری و معنوی منطقه باشند، باید جهت رفع مشکلات به مردم این منطقه رسید تا توسعه و رشد صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه درب‌گنبد قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری مذهبی را دارد، بیان کرد: باید موانع رشد این منطقه رفع و دغدغه‌ها برطرف شود، نباید مردم درب‌گنبد در فضای برزخی قرار داشته باشند.

مبلغی با اشاره به اینکه درب‌گنبد دارای امامزاده قوی و ثروتمندی است، از اوقاف کشور می‌خواهیم توجه بیشتری به اینجا شود، گفت: در زمینه مشکل اصلی درب‌گنبد با ریاست اوقاف کشور تماسی خواهیم گرفت و پیگیری می‌کنیم، چراکه امامزاده محمد(ع) از دیرباز افراد زیادی را به خود جذب کرده است و بیش از این باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام