صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۷۲۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
نماینده تبریز در مجلس:

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، گفت: توسعه همه‌جانبه آذربایجان شرقی به‌ویژه در بخش اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار با توجه به ظرفیت‌ها و شأن استان باید جزو اولویت‌های اصلی مجموعه استانداری در دوره جدید باشد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، روح‌الله متفکرآزاد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، امروز، اول آبان ماه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جایگاه ژئوپلیتیک آذربایجان‌شرقی در مرزهای شمال‌غربی کشور بسیار حائز اهمیت است، گفت: بهره‌گیری حداکثری از چنین موقعیتی نیازمند ارتباط‌گیری مؤثر با کشورهای همسایه جمهوری آذربایجان و ارمنستان و استفاده از ظرفیت منطقه قفقاز برای فعالیت‌های تجاری، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر ژئوپلیتیک و منابع متعدد آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های مختلف، جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی متناسب با این ظرفیت‌ها جزو اولویت‌هایی است که باید مد نظر استاندار جدید قرار گرفته و منجر به توسعه استان شود.

متفکرآزاد ادامه داد: توسعه همه‌جانبه آذربایجان شرقی به‌ویژه در بخش اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار با توجه به ظرفیت‌ها و شأن استان باید جزو اولویت‌های اصلی مجموعه استانداری در دوره جدید باشد.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: آذربایجان‌شرقی به لحاظ منابع و زیرساخت در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، صنعتی، معدنی دارای جایگاه خاصی است که می‌طلبد از سوی مجموعه استانداری برای بهره‌گیری هر چه بهینه‌تر از این بسترها برنامه‌ریزی مدون و پیگیری جهت حصول به نتیجه صورت گیرد.

متفکرآزاد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تأمین زیرساخت چنین فعالیت‌هایی از سوی دولت و مدیریت اجرایی استان را از اهم این اولویت‌ها برشمرد و گفت: توسعه معیشت فعالان حوزه فرهنگ، تعمیق فرهنگ ایرانی اسلامی در کنار توجه به فرهنگ اصیل بومی و توسعه گردشگری در حوزه‌های سلامت، تاریخی و گردشگری اکولوژیک یا طبیعت‌گردی با توجه به وجود ظرفیت‌هایی چون جنگل‌های ارسباران باید در کنار موضوعات اقتصادی مورد توجه مدیریت جدید اجرایی استان باشد.

انتهای پیام