صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۷۴۲۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

نشست رؤسای دانشگاه‌های لرستان با آیت‌الله احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با موضوع موضوعات فرهنگی و تربیتی امروز، یکم آبان به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، در آستانه  سالروز ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع)، نشست صمیمی رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان و مدیران دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با آیت‌الله احمد مبلغی، نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری امروز، یکم آبان به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این نشست که در سالن جلسات شهید ابراهیمی ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد و به صورت زنده از طریق فضای مجازی، امکان مشارکت اساتید مختلف دانشگاه‌های استان لرستان را در این نشست نیز فراهم بود، حاضران درباره‌ موضوعات و مسائل فرهنگی، تربیتی و دینی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را بیان کردند.

خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، ضمن تبریک هفته وحدت، راهکار اساسی برای رفع برخی مشکلات فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها را توسل عملی به آموزه‌های دینی به‌ویژه سبک زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص) دانست.

آیت‌الله مبلغی، نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری نیز، درباره‌ موضوعات مرتبط با مسائل فرهنگی در محیط دانشگاه‌ها درباره موضوعاتی همچون مراجعه به قرآن با لحاظ کردن مفهوم حکمت، توجه به معرفی آموزه‌های دینی براساس معیار فطرت انسان‌ها، پرهیز از اختلاف اجتماعی در جامعه‌ اسلامی، توجه به مفهوم الگوسازی رفتاری در چارچوب اسلام عملی و رفتاری و ضرورت تقویت پیوند بین دین و رسانه در جهان امروز، مباحثی را بیان کرد.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز در رابطه با اهمیت تداوم این‌گونه نشست‌ها، گفت: می‌بایست فضای تبادل‌نظر و دیدگاه درباره موضوعات مختلف فرهنگی، تربیت و دینی دانشگاه‌ها را توسعه داد و تقویت کرد و برگزاری این‌گونه نشست‌های هم‌اندیشی می‌تواند راهکارهای اجرایی برای رفع مشکلات را تقویت کند.

انتهای پیام