صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۸۰۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان حوزه تئاتر کشور در شرایط شیوع کرونا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توانستند با حضور خود در این حوزه هنرآفرینی کنند که قابل تقدیر است.

به گزارش ایکنا از کردستان، قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت:

تئاتر در ماه‌های گذشته همچون تمام شئون زندگی اجتماعی به واسطه شیوع ویروسی نامبارک شرایط بسیار ویژه‌ای را تحمل کرد، شرایطی که شاید تا پیش از این تجربه نشده بود. به این واسطه یکی از ستون‌های اصلی هنر تئاتر که همان ارتباط بی‌واسطه با مخاطب بود به جد تحت‌الشعاع قرار گرفت. فارغ از تمام دشواری‌های ناگزیر این همه‌گیری جهانی آنچه مایه مباهات و فخر است حضور و هنرآفرینی هنرمندان شایسته تئاتر کشور با رعایت تمام اصول بهداشتی و توصیه‌های پیشگیرانه بود.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این پیام آورده است: بهره‌گیری خردمندانه و روزآمد هنرمندان و صاحبان اندیشه‌های خلاق از تازه‌ترین شیوه‌های ارتباطی و متناسب‌سازی نمایش‌ها با شرایط ویژه شیوع بیماری به جهت استمرار با شهروندان از امتیازات ویژه در این دوره بود.

وی با تشکر از همه هنرمندان تئاتر خیابانی کشور، اساتید و کارشناسان، برگزارکنندگان و مدیران حامی، نهادهای همراه استان و مردمان شریف دیار کردستان، ابراز امیدواری کرد: پانزدهمین دوره از جشنواره خاطره‌ساز و تخصصی تئاتر خیابانی مریوان سبب‌ساز اتفاقات مبارک برای تئاتر کشور، هنرمندان شریف تئاتر خیابانی و شهروندان هنردوست کردستان و مریوان باشد.

یادآور می‌شود؛ پانزدهمین چشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به دبیری عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از پنجم تا ۱۰ آبان‌ماه در شهر مریوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام