صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۸۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جیرفت با بیان اینکه افراد دارای معلولیت به‌عنوان قشری از جامعه که با چالش‌ها و مسائل گوناگونی روبرو هستند، گفت: نقش متولیان فرهنگی درخدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت تأثیرگذار است.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، در نشستی با حضور رؤسای ادارات بهزیستی و تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت، تأثیر و اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در پیشبرد اهداف سازمانی بهزیستی و برنامه‌های اجتماع محور امروز، چهارم آبان‌ماه در جنوب استان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

محمدرضا نژاد، رئیس بهزیستی جیرفت و دبیر منطقه شش استان، در این دیدار با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ در همه ابعاد از جمله فرهنگ پیشگیری، فرهنگ احترام به حقوق همه اقشار جامعه از جمله افراد دارای معلولیت و بسیاری دیگر از رفتار‌های سازنده در سطح جامعه، گفت: مناسبت‌های اجتماعی، ملی و جهانی راهکار مناسبی است که از سوی جامعه جهانی و برنامه‌ریزان داخلی به منظور جلب توجه افراد جامعه به اهمیت لزوم توجه به توانمندی‌ها و از سوی دیگر حقوق افراد دارای محدودیت از جمله سالمندان و افراد دارای معلولیت‌های جسمی و ذهنی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد زمینه بهره‌مندی این افراد از امکانات موجود در سطح جامعه زمینه‌ساز بهره‌مندی جامعه از توانمندی‌های بالقوه و بالفعل این قشر خواهد بود، گفت: در این بین متولیان امور فرهنگی جامعه به‌ویژه مجموعه تبلیغات اسلامی نقش پر رنگ و مؤثری در این بین خواهند داشت.

حجت‌الاسلام حسین محمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی جیرفت نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت توجه به امور فرهنگی به‌عنوان اهرمی قوی در پیشگیری بسیاری از مسائل اجتماعی اظهار کرد: افراد دارای معلولیت به‌عنوان قشری از جامعه که با چالش‌ها و مسائل گوناگونی روبرو هستند؛ توانمندی‌های بی‌نظیری دارند و در صورت افزایش بهره‌مندی این قشر از امکانات موجود در جامعه منشاء خدمات ماندگار و ارزشمندی خواهد بود.

وی نقش متولیان فرهنگی در این راستا مهم دانست و گفت: بنا بر وظیفه شرعی، قانونی و سازمانی خود جهت گسترش و نهادینه شدن رفتارها و دیدگاه‌های سازنده در سطح جامعه همچون گذشته آماده هرگونه همکاری و همراهی با متولیان اجتماعی همچون بهزیستی هستیم.

انتهای پیام