صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۹۴۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
ابراهیم کلانتری:

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) از تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی خواست کشف استعدادهای قرآنی در زمینه‌های مختلف، همچون تفسیر قرآن، قرائت، تولید محتوا و کار در فضای مجازی را با محوریت موضوعات قرآنی در اولویت قرار دهند.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) امروز، 9 آبان در دیدار با جمعی از مسئولان اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی استان فارس با بیان اینکه کار قرآن و عترت از بهترین و خالص‌ترین کارهای فرهنگی است، اظهار کرد: کار قرآنی در فهرست کارهای فرهنگی، پاکترین و مقدس‌ترین است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت کتب درسی دانشگاهی در مورد موضوعات قرآنی بیان کرد: در کنار تقویت کتب درسی، تربیت اساتید دانشگاهی متخصص در حوزه منابع اسلامی و تفسیر قرآن، بسیار مهم است و باید به‌صورت ویژه به آن پرداخته شود.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: تشکل‌ها و موسسات قرآنی باید کشف استعدادهای قرآنی در زمینه‌های مختلف، همچون تفسیر قرآن، قرائت، تولید محتوا و کار در فضای مجازی با محوریت موضوعات قرآنی را در اولویت قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فِرق ضاله گفت: فرقه‌ها و شاخه‌های انحرافی همچون بهائیت و وهابیت، با برداشت‌های سطحی و غلط، ضربه‌های بسیاری به اسلام و تشیّع وارد کردند. همینطور گروه‌های ضاله همچون فرقان که عالِم بزرگی همچون آیت‌الله مطهری را به شهادت رساندند. این همان آفت سطحی‌نگری و تفسیرهای اشتباه از قرآن است که لازم است به جِد با آن مقابله شود.

کلانتری در ادامه ابراز امیدواری کرد: با همکاری کانون‌های قرآنی و دارالقرآن حرم مطهر، در آینده‌ای نزدیک شاهد تاسیس مهدکودک و کرسی‌های قرآنی در این بارگاه منور باشیم.

انتهای پیام