صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۹۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خانه نخبگان علوم انسانی و علوم فنی می‌تواند برای احصای مشکلات و رفع موانع به شهرستان‌ها کمک کند، گفت: همزمان با هفته پژوهش ۱۲ پایگاه علمی در تمامی شهرستان‌های خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فرخنده، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، 9 آبان‌ماه در جمع نخبگان شهرستان سرایان، اظهار کرد: نگاه جهادی در عرصه علم، پژوهش و فناوری توسط نخبگان و بسیجیان یک ضرورت است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به حمایت از نخبگان علمی در سرایان توسط مسئولان، گفت: حمایت از علم و نخبگان علمی برای کشور و انقلاب تولید قدرت کرده و موجب اقتدار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه علم کشور رو به جلو حرکت می‌کند، ادامه داد: در حوزه علوم کتابخانه‌ای رشد خوبی کرده‌‌ایم، اما در صنعت و تکنولوژی عقب هستیم و این مؤید این است که بین زنجیره تولید علم با صنعت، ثروت، اقتصاد و تکنولوژی فاصله زیادی داریم؛ لذا تلاش ما این است که این زنجیره را به هم وصل کنیم و این مهم با توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور مانند دانشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان علمی مسیر است.

فرخنده افزود: در نظام آموزشی وقتی وارد دانشگاه و مدارس می‌شویم، در روش‌های علم‌آموزی و تربیت و پرورش به‌صورت مطلوب حرکت نمی‌کنیم؛ اگر علم، پژوهش و فناوری را به‌عنوان سه ضلع در نظر بگیریم و علوم ما، کاربردی شود، مشکل اشتغال ما حل می‌شود.

وی علوم را در سه بخش «مهارت‌محور، پژوهش‌محور و تربیت‌محور» تقسیم کرد و با تأکید بر اینکه علم مهارت‌محور باید از کودکی به فرزندان آموزش داده شود، یادآور شد: براساس بیانیه گام دوم انقلاب، سازمان علمی، پژوهشی و فناوری نقشه راه 10 ساله‌ای را ترسیم کرده است که براساس این حرکت کنیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این نقشه هفت راهبرد دارد که طبق آن گفتمان علمی باید به گفتمان عملی جامعه تبدیل شود و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشکیلاتی نظام و وقف در عرصه علم در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم نیروی تراز انقلاب تربیت کنیم.

فرخنده گفت: همزمان با هفته پژوهش 12 پایگاه علمی در تمامی شهرستان‌های خراسان‌جنوبی افتتاح خواهد شد تا تربیت نیروی انقلابی و مدیران آینده هر شهرستان و استان توسط نخبگان در دستور کار قرار گیرد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: خانه نخبگان علوم انسانی و علوم فنی می‌تواند برای احصای مشکلات و رفع موانع به شهرستان‌ها کمک کند؛ همچنین پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان از شرکت‌های فناور و دانشور در عرصه‌های مختلف به‌خصوص مشکلات استان کمک مادی و معنوی می‌کند.

انتهای پیام