صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۰۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶

جشن خودکفایی 2511 خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی با حضور سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 13 آبان در مراسم جشن  خودکفایی 2511 مددجوی کمیته امداد استان بیان کرد: کمک به ایتام و نیازمندان در تمامی ادیان الهی ذکر شده و فقط مختص به اسلام نیست و این امر یکی از شاخصه‌های انسانی است که رفع نیاز دیگران به او حس آرامش می‌بخشد.

وی به روز 13 آبان و اتفاقات رخ داده در این روز اشاره و تصریح کرد: امام راحل در مقابل قرار داد ننگین کاپیتولاسیون ایستاد و به دنبال ایشان دیگر علما نیز برخاستند. پس از تسخیر لانه جاسوسی و حمایت امام (ره) توانستیم بارها و بارها در مقابل توطئه شوم جوامع استکباری بایستیم.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: جوامع استکباری همچون گرگ کمین کرده قصد دارند نظام و آرمان‌هایش را با خطر مواجه کنند. ایستادگی نظام با هدایت رهبری و پشتوانه مردمی الگویی برای جوامع بشری است. همه ما در برابر ارزش‌های دینی امانتدار هستیم در راستای حفظ این امانت از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

وی ضرورت پرهیز از اسراف و تجمل‌گرایی را مورد تأکید قرار داد و با ابراز تأسف از هدررفت 30 درصد منابع، ادامه داد: برای جلوگیری از پرت منابع باید صرفه‌جویی را سرلوحه امور قرار دهیم تا بدین وسیله از شیوع و گسترش فقر جلوگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان پرداختن به امور فرهنگی و اجتماعی را خواستار و به نرخ پایین فرزندآوری در استان مرکزی اشاره و بیان کرد: نرخ فرزندآوری در استان مرکزی ۶ دهم درصد است، درحالی که این نرخ در سیستان و بلوچستان ۳.۴ دهم درصد است. از این رو برای نهادینه کردن فرهنگ زاد و ولد باید تدابیر هوشمندانه اتخاذ کرد.

سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور، نیز گفت: مددجویان این نهاد با همت و تلاش توانستد از چرخه حمایتی خارج شده و به عنوان موتور محرک اقتصاد در حال فعالیت هستند. هرچه از تأسیس کمیته امداد و نگاه آینده‌نگرانه ایشان می‌گذرد آثار و برکات آن بیشتر مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه اشتغال به کار مددجویان علاوه بر خودکفایی آنان برای افراد جویای کار نیز زمینه اشتغال را فراهم کرده است. برای انجام خدمات مطلوب در این نهاد سپاه، بسیج، گروه‌های جهادی، مراکز نیکوکاری و خیران نیز ما را حمایت و یاری کردند. اصحاب رسانه نیز از دیگر گروه‌هایی است که با تمام توان به میدان آمدند.

رئیس کمیته امداد کشور ادامه داد: حمایت و ایجاد فرصت شغلی و کسب و کار، تأمین مسکن و سرپناه و توسعه مباحث فرهنگی از جمله مأموریت‌های این نهاد است. انجام کارهای خیریه باید در جامعه افزایش پیدا کند تا فرهنگ کار خیر و احسان در جامعه نهادینه شود. چراکه با نهادینه شدن احسان آن جامعه شکست‌ناپذیر می‌شود.

مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد خمینی(ره) استان مرکزی، اظهار کرد: بیکاری، اولین قربانی فقر است. تکدی‌گری و درخواست کمک گرفتن از سایر مردم عزت نفس را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر افزایش روحیه توکل و امید، احساس شخصیت و بالا رفتن عزت نفس و جلب اعتماد عمومی از جمله فواید اشتغال است. در کمیته امداد ضمن تکریم افراد نیازمند تلاش بر ایجاد شتغال پایدار است.

وی ادامه داد: اساس کار کمیته امداد توانمندسازی فرهنگی و اقتصادی خانواده‌های تحت پوشش است که در نهایت به توانمندسازی اجتماعی منتج می‌شود. ایجاد ۷هزار فرصت شغلی جزو برنامه‌های کمیته ‌امداد استان در سال جاری است.

مؤمنی اعلام کرد: ۱۷هزار و ۹۶۶ پرونده طرح اشتغال در کمیته امداد وجود دارد که در ماه مورد بررسی قرار می‌گیرند. استعدادها در این نهاد سنجش می‌شود و پس از تأیید در تمامی مراحل به حمایت و یاری مددجو جهت فروش و توزیع محصول می‌پردازد.

مدیرکل کمیته امداد استان در پایان اختصاص ۱۶۰ میلیاردتومان توسط خیرین را از جمله کمک‌های ارزنده آنان دانست و ادامه داد: از کمک خیران در بحث مسکن نیز برخوردار هستیم. خوشبختانه در استان یتیم فاقد حامی نداریم.

انتهای پیام