صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۳۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری همایش تجلیل از موکب‌داران اربعین حسینی خبر داد و گفت: این مراسم طی دو مرحله در شرق و غرب استان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، امروز، 26 آبان در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش تجلیل از موکب‌داران اربعین حسینی استان همزمان با شامگاه امروز خبر داد و گفت: ۵۰ نفر از خادمان موکب‌های اربعین حسینی و هیئات‌ مذهبی شهرستان شاهرود در این مراسم تجلیل خواهند شد.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری مراسم متمرکز تجلیل از موکب داران استان سمنان وجود نداشت در نتیجه یک مراسم مشابه نیز به زودی برای تقدیر از فعالان اربعین ۱۴۰۰ در غرب استان و به میزبانی سمنان برگزار خواهد شد.

به گفته عبدالهی هیئت های مذهبی، مواکب، اشخاص حقیقی و حقوقی که در برپایی مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین کمک کردند نیز در این مراسم تقدیر خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مشارکت مردم و برگزاری کیفی مراسم جاماندگان اربعین حسینی در سال جاری در تخمین هیچ مسئولی نمی‌گنجید، اظهار کرد: خوشبختانه این مراسم به خوبی در شهرستان‌های هشت‌گانه استان سمنان و حتی بسیاری از شهرها و روستاهای استان برگزار شد تا شاهد میزان ارادت مردم استان به دستگاه اهل بیت(ع) باشیم.

عبدالهی هدف از برگزاری این مراسم را همدلی و همگرایی با تمام افرادی که در ایام اربعین توفیق طی مسیر نجف تا کربلا را داشتند را دانست و گفت: همایش تجلیل از خادمان مواکب اربعین حسینی در استان، به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار و در آن از ظرفیت سپاه، نهادهای زیرمجموعه رهبری از جمله اوقاف و امور خیریه، دفاتر ائمه جمعه، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در برگزاری همایش استفاده شده است.

به گفته وی هر کاری را که به مردم سپردیم بهترین نتیجه را دریافت کردیم، گفت: هیچکدام از دستگاه‌های حاکمیتی نمی‌توانست حرکتی در چنین ابعادی که همایش جاماندگان حسینی برگزار شد، به منصه بروز برسانند، لذا این امر نشان داد که مردم و هیئت‌های عزاداری می‌توانند مراسم باشکوه این چنینی را به خوبی مدیریت کنند.

انتهای پیام