صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۵۲۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرندیه از افتتاح «اتاق رسانه قرآنی» در این شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر این مرکز با حضور ۵ فعال رسانه‌ای و ۷۰ عضو اداره می‌شود.

حجت‌الاسلام محمود قربانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرندیه، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از افتتاح «اتاق رسانه قرآنی» با حضور حجت‌الاسلام محمد سبزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس در مؤسسه فاطمه‌ الزهرا(س) این شهرستان خبر داد و افزود: مهم‌ترین و ضروری‌ترین نیاز انسان آگاهی است به همين منظور قرآن بهترين، رسانه‌ای الهی است که پیام خدا را بر بشر ابلاغ می‌کند. از این رو این مصحف شریف بزرگ‌ترین الگوی رسانه‌های مکتبی و ارزشی است که باید مورد توجه و اهتمام ویژه باشد.

قربانی تصریح کرد: افتتاح اتاق رسانه قرآنی به منظور توسعه شبکه قرآني در بستر فضای مجازی از طریق شناسایی عناصر توانمند، فعالان و نخبگان قرآنی با هدف گسترش فرهنگ قرآنی و ارتقای سطح بهره‌وری این فعالیت‌ها در شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

وی اهمیت و دفاع از ارزش‌های دینی و قرآنی را از دیگر اهداف تشکیل این اتاق رسانه‌ای بیان و ادامه داد: رسانه دینی، بهترین ابزار دفاع علمی و تبلیغی از ارزش‌ها است. تعهدهای دین محورانه رسانه دینی، اقتضا می‌کند که دفاع از مباحث دینی و قرآنی را اصل قرار داده و در دفاع از هویت و آموزه‌های الهی در هر شرایطی کوتاهی نکند.

قربانی با اشاره به فعالیت 5 فعال رسانه‌ای و 70 عضو در اتاق رسانه قرآنی این شهرستان، اضافه کرد: این شهرستان دارای 2 مؤسسه قرآنی و 10 خانه قرآنی روستایی تحت پوشش اداره تبلیغات اسلامی است. متأسفانه در  حال حاضر فقط 6 خانه قرآنی روستایی در حال فعالیت هستند و 4 مرکز دیگر به دلیل شیوع کرونا تعطیل و غیرفعال شدند.

وی احیا و رونق خانه‌های قرآنی روستایی را اولویت کاری این اداره دانست و بیان کرد: با وجود اینکه قصد داریم در روستاهای پرجمعیت خانه‌های قرآنی را افتتاح یا فعالیت پراکنده را یکپارچه کنیم، اما افتتاح هدف اصلی نیست. مراکز قرآنی روستایی از عدم ساماندهی رنج می‌برند و رفع مشکلات مؤسسات و مراکز قرآنی روستایی در بخش‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، خدمات‌رسانی و ساماندهی فعالیت آنان از طریق مسئولان شهری، دهیاری، شورای روستا و به ویژه خیرین اولویت اصلی است.

انتهای پیام