صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۶۴۱۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸

نویسنده کتاب آموزش روخوانی قرآن معتقد است: بهترین روش برای پیشرفت در تجوید حرفه‌ای روش «مشافهه» است که در سوریه، مصر و اردن هم انجام می‌شود. در این روش فرد به صورت تک‌نفره در مقابل استاد می‌نشیند و یک آینه هم مقابل خود می‌گذارد. به دهان استاد نگاه می‌کند و به هر شکلی که استاد تلفظ کرد، به آینه نگاه می‌کند و خودش هم تلفظ می‌کند. جز این روش راهی برای حرفه‌ای شدن وجود ندارد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، سیدعدنان موسوی، مدرس قرآن کریم و نویسنده کتاب «آموزش روخوانی قرآن کریم» در برنامه جمعه‌شب‌های مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز که شب گذشته، 5 آذرماه از فضای مجازی پخش شد، اظهار کرد: استان خوزستان دارای قاریان بسیار خوب، خوش‌صدا و مسلطی است که جا دارد بیشتر دیده شوند. 

وی ادامه داد: متأسفانه قاریان ما یک اشکال اساسی در قرائت دارند و آن این است که تجویدآنها حرفه‌ای نیست. بنابراین جوانان باید تجوید را حرفه‌ای بیاموزند. 

موسوی گفت: چند راه برای آموختن تجوید قرآن کریم وجود دارد؛ قاریان می‌توانند از کلاس‌های آموزشی استفاده کنند، حتی از آموزش‌های موجود در اینترنت هم می‌توانند استفاده کنند. برای دقت بیشتر در تجوید قرآن کریم از قرائت‌های خلیل حصری و منشاوی استفاده کنند. 

نویسنده کتاب «آموزش روخوانی قرآن کریم» بیان کرد: اما قاریان برای آموزش حرفه‌ای تجوید قرآن کریم باید در حضور یک استاد قرائت داشته باشند. بهترین روش برای پیشرفت در تجوید حرفه‌ای روش «مشافهه» است که در سوریه، مصر و اردن هم انجام می‌شود. در این روش فرد به صورت تک‌نفره در مقابل استاد می‌نشیند و یک آینه هم مقابل خود می‌گذارد. به دهان استاد نگاه می‌کند و به هر شکلی که استاد تلفظ کرد به آینه نگاه می‌کند و خودش هم تلفظ می‌کند. جز این روش راهی برای حرفه‌ای شدند وجود ندارد. 

وی اظهار کرد: قاری باید حتما در سنین نوجوانی از لحاظ تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن و اطلاعات علمی قرآنی، خود را در مسیر پیشرفت قرار دهد و به آنچه که دارد اکتفا نکند. در کشورمان قاری داریم که به عنوان درجه یک شناخته می‌شود‏، اما به نظر من درجه یک نیست چون استاد به معنی واقعی کلمه نیستند. استاد باید برعلم قرائت قرآن مسلط باشد.

انتهای پیام