صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۷۳۶۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز با اشاره به دستاوردهای فرهنگ ایثار و شهادت برای جامعه اسلامی، گفت: دانش‌آموزان سفیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در محله‌های استان می‌شوند.

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: باید ادبیات و گفتمان جهاد و مقاومت را در بین دانش‌آموزان، خانواده‌ها و سایر اقشار با ترویج فرهنگ کتابخوانی، پیام‌های آموزشی و تربیتی تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ادبیات جهاد و مقاومت به نوعی پیوند‌دهنده دو جریان بزرگ فرهنگی است، بیان کرد: شهادت مرگی انتخاب شده است و اهمیت و ارزش شهید نیز از همین‌جا سرچشمه می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه شهید زیباترین عنصر بر پیکر هستی و شهادت زیباترین غزلی است که بر لب‌های سرخ حقیقت می‌تراود، افزود: شهادت بیداری را معنا می‌کند و بینایی را شفاف می‌سازد و هر شهید سپیده‌ای است که در آسمان‌ها طلوع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های جدید رسالتی ارزشمند و مقدس است که بر عهده اهل قلم، نویسندگان، هنرمندان، رسانه‌ها و آموزش و پرورش است، اضافه کرد: هر دانش‌آموز البزی به‌عنوان یک سفیر در محله‌های سکونت خود اقدام به فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی در بخش ایثار و شهادت می‌کند.

این مسئول ادامه داد: پرداختن بر زندگی شهدا و بزرگان برجسته یک فرصت و موقعیت ارزشمند است که دانش‌آموزان البرزی در این میدان فعال شده‌اند تا ساکنان محله‌های مختلف استان البرز با فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی بیشتری پیدا کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز یادآور شد: در این برنامه یک شهید انتخاب می‌شود و فرد با مطالعه و تحقیق در مورد سیره و روش زندگی و همچنین الگو قرار دادن آن بزرگوار، ابتدا شروع به خودسازی و سپس ترویج روحیه ایثار و جهاد می‌کند.

وی پیاده‌سازی فرهنگ شهادت و ترویج روحیه انقلابی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: استان البرز خاستگاه بسیاری از دلاورمردان و سرداران بزرگ در طول هشت سال دفاع مقدس است که باید فداکاری‌های آنان به گوش مردم برسد و در تاریخ ماندگار شود.

انتهای پیام