صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۷۳۸۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
حجت‌الاسلام شاهسونی:

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور گفت: نیاز به تشکیل وزارت قرآن و عترت داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری نشست مسئولان و مدیران شعب این مؤسسه در شهرستان‌های داراب و زرین دشت خبر داد و گفت: در این نشست میهمانانی نظیر نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه این شهرستان حضور داشتند.

وی برگزاری این گردهمایی‌ها را با حضور مسئولان هر شهرستان راهکار مهمی جهت تقویت فعالیت‌های قرآنی برشمرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید فراوانی بر تربیت حافظان قرآن کریم دارند و قطعاً برای تحقق این مهم باید نهادها و دستگاه‌های مختلفی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

شاهسونی مهم‌ترین بخش فعالیت مؤسسه بیت‌الاحزان را تربیت حافظان قرآن کریم اعلام کرد و گفت: برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور نیاز به تشکیل وزارت قرآن و عترت داریم.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور بیان کرد: رهبر معظم انقلاب شورای عالی انقلاب فرهنگی را موظف به ارائه طرح تحول ظرف دو ماه آینده کرده است و در این راستا هم شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور مأمور ارائه طرح تحولی به شورای عالی شده است و بر همین اساس کمیته‌ای شش نفره در شورای توسعه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تمام کارشناسان قرآنی اذعان دارند که بسیاری از مشکلات قرآنی کشور به دلیل موازی‌کاری نهادهای مختلف و نداشتن متولی مشخص و ثابت در امور قرآنی است، گفت: در این کمیته شش نفره که بنده هم عضو آن هستم در حال ارائه طرحی جهت اصلاح ساختار قرآنی کشور هستیم و با مشورتی که با بخش‌های مختلف قرآنی داشته‌ایم همگی اعتقاد دارند که یا باید سازمان یا نهاد جامع قرآنی تشکیل شود و یا حتی فراتر از آن در حد تشکیل وزارت امور قرآنی سامان یابد.

شاهسونی با بیان اینکه جلسات این کمیته ادامه خواهد داشت، گفت: بنا داریم از نمایندگان مجلس نیز جهت ارائه نظراتشان در تدوین این طرح تحولی دعوت کنیم و به یاری خدا این حرکت نویدبخش تحول بزرگ قرآنی در کشور ما خواهد بود.

انتهای پیام