صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۷۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: یکی از پروژه‌های در دست اقدام شهرستان بیجار مربوط به حوزه میراث‌ فرهنگی و توسعه ظرفیت‌های موزه محور است که در این راستا احداث موزه مدرسه و موزه مسجد با بهره‌گیری از طرح جدید، عملیاتی و اجر خواهد شد.

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، روز گذشته، 9 آذرماه در بازدید از طرح‌های مختلف شهرستان‌های بیجار و قروه اظهار کرد: روستاهای شهرستان بیجار هم مرز با شهرستان قروه توان تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری را دارند بر همین اساس مقرر شد طرح جامع مطالعاتی به منظور ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سایر طرح‌های زیرساختی در این روستاها انجام شود.

وی با اشاره به لزوم بازسازی مقبره شخصیت‌های مشهور خسروآباد گروس افزود: پروژه دیگری که در این شهرستان در دست اقدام است مربوط به حوزه میراث‌فرهنگی و توسعه ظرفیت‌های موزه محور است که در همین راستا احداث موزه مدرسه و موزه مسجد با بهره‌گیری از طرح جدید، عملیاتی و اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: در ادامه از روستاهای دوسر، حاجی‌آباد، چشمه و جاده باقرآباد نیز بازدید و مقررشد هزینه های مربوط به توسعه و ایجاد زیرساختهای این روستاها توسط بخشداری و فرمانداری تهیه و به فرمانداری و اداره میراث فرهنگی شهرستان بیجار ارسال شود.

در ادامه گویلیان با همراهی ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و فرماندار شهرستان قروه از روند و شیوه احداث پل جدید فرهادآباد قروه بازدید کرد و گفت: به منظور جلوگیری از تردد اهالی منطقه فرهادآباد بر روی پل تاریخی موجود، این پل جدید در کنار این اثر تاریخی احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این اثر تاریخی در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۸، با شماره ثبت ۲۶۴۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، افزود: این پل در راستای حفاظت از این اثر تاریخی و به صورت موقت در دست احداث است و پس از اتمام فصل سرما و در سال آتی عملیات احداث پل دائم برای تردد در فاصله قانونی پل تاریخی احداث خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: در این بازدید وضعیت پل تاریخی نیز بررسی شد و مقرر شد اعتبار لازم برای مرمت و حفاظت بیشتر از این اثر شاخص اختصاص داده شود.

وی گفت: با توجه به پتانسیل‌های گردشگری در شهرستان‌های قروه وبیجار، جذب سرمایه‌گذار و اجرای طرح‌های گردشگری بسیار حائز اهمیت بوده و در همین راستا در تمامی سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان‌ها وارد عمل شوند و این ادراه کل آماده هرگونه همکاری است.

گویلیان در پایان ضمن تقدیر از مسئولان استان و شهرستان‌های بیجار و قروه یادآور شد: امیدواریم در آینده بتوانیم به نحو بهتری از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در راستای ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان‌های قروه و بیجار، استفاده کنیم.

انتهای پیام