صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۷۸۲۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹

استاندار مرکزی بیان کرد: متأسفانه در دستگاه‌های اداری و اجرایی، قوانین بهبود زندگی و شرایط معلولان تاکنون بطور کامل و جامع اجرایی نشده است که تنها بخشی از این کم‌کاری‌ها دارای دلایل موجه است و باقی دلایل قانع کننده نیست.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استائدار مرکزی، امروز، 10 آذر در مراسم بزرگداشت روز معلولان، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه حمایت‌های بسیاری از دستگاه‌ها و ادارات جهت محرومیت‌زدایی و رفع کمبود، ضعف و مشکلات اقتصادی و اجتماعی برخی اقشار کم بضاعت نظیر حاشیه‌نشین‌ها، مستضعفین و جاماندگان اجتماعی انجام شده است، اما به دلایل مختلف خروجی سازمان‌های متولی این امور نظیر بهزیستی به ‌اندازه ورودی آنان نبوده است.

مخلص‌الائمه ضرورت توجه به معلولان و زندگی آنان را مورد تأکید قرار داد و افزود: متأسفانه در دستگاه‌های اداری و اجرایی، قوانین بهبود زندگی و شرایط معلولان تاکنون بطور کامل و جامع اجرایی نشده است که تنها بخشی از این کم‌کاری‌ها دارای دلایل موجه است و باقی دلایل قانع کننده نیست.

وی با ابراز امیدواری به اینکه توجه به معلولان و زندگی آنان در دولت جدید و دوره جدید استانداری مورد تاکید است، افزود: برای اجرای برنامه‌ها طرح مناسب‌سازی که حداقل مطالبه معلولان است مورد پیگیری قرارخواهد گرفت. معلولان برای زیست مناسب باید از پیش‌نیازها بهره‌مند باشند و مدیران باید در این حوزه پاسخگوی نیاز جامعه هدف خود باشند.

مخلص‌الائمه گفت: تقویت نظارت در حوزه اجرای صحیح قوانین مربوط به معلولان ضرورت دارد و مطرح کردن توجیه برای کم‌کاری‌ها پذیرفته نیست و باید با ابزار موجود دلایل کم‌کاری‌ها واکاوی شود. متأسفانه وجود برخی موازی‌کاری‌ها و ناهماهنگی‌ها در گذشته باعث شد که بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی ورودی و خروجی مطلوبی در انجام برخی امور و تکالیف نداشته باشند و همین عامل باعث شده تا در حوزه رفع کمبودها و فقرزدایی با مشکل مواجه باشیم.

وی با بیان این مطلب که جمعیت ساکن در مناطق حاشیه‌ای شهرها با عنوان جاماندگان اجتماعی مفهوم فراتر از حاشیه‌نشین جغرافیای شهری دارند، اظهار کرد: مفهوم حاشیه‌نشینان شهری جغرافیایی است، اما مسئله‌ای تحت عنوان جاماندگان اجتماعی ابعاد بزرگتری دارد. این افراد به طور روشن  فاقد نماینده سیاسی و مدیریتی هستند و به اندازه سایر بخش‌های جامعه‌ حق دارند و باید این حق به آنان داده شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: به منظور مشورت با تمامی دستگاه‌های متولی فردی شایسته دارای معلولیت به‌عنوان مشاور افتخاری استانداری و متولی امور معلولان و رسیدگی به امور آنان منصوب خواهد شد.

مخلص‌الائمه در پایان تصریح کرد: در حاضر کشور با محدودیت اقتصادی و توان اجرایی مواجه است، اما مسایل جامعه معلولان پیگیری می‌شود و این موضوعات به تدریج برطرف و حل می‌شود و امیدواریم که با تعریف چشم‌انداز روشن اقتصادی در ماه‌های آینده گره‌گشایی در مسایل اجتماعی و سیاسی صورت گیرد.

انتهای پیام