صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۸۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
مدیر ستاد اقامه نماز البرز:

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز گفت: متأسفانه با تغییر شرایط جامعه دچار برخی آسیب‌های اجتماعی شده‌ایم که یکی از آنها دوری جوانان از نماز است که باید آسیب‌ها شناسایی و در جهت رفع آن اقدام شود.

حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی، مدیر ستاد اقامه نماز البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: اهتمام به نماز به‌عنوان میراث انبیا و اولیا یک وظیفه همگانی است و باید آن را مورد توجه قرار دهیم و باید بدانیم در همه حال به نماز و نیایش نیاز داریم.

وی افزود: بدون توسل به نماز و تعقل در رمز و راز این آیین تابناک الهی و ریسمان محکم و گسست ناپذیر باخدا، نمی‌توان از آلودگی‌ها و وابستگی‌ها و دلبستگی‌های فانی رها شد و راهی به سوی نجات و رستگاری در دو جهان گشود.

این مسئول بیان کرد: نماز یک فریضه الهی است که روح و جان انسان را صیقل می‌دهد و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در حوزه‌ فعالیتی خود باید بیش از پیش توجه به این فریضه را جدی بگیرند.

مرادی گفت: روش‌ها و سبک زندگی امروزی تغییر کرده و متأسفانه با تغییر شرایط جامعه دچار برخی آسیب‌های اجتماعی شده‌ایم که یکی از آنها دوری جوانان از نماز است که باید آسیب‌ها شناسایی و در جهت رفع آن اقدام شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز ضمن اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) درباره فریضه نماز، ادامه داد: نماز زیباترین نماد بندگی و عبودیت در پیشگاه خداوند متعال و بالاترین ذکر الهی و بهترین محل برای ارتباط دائمی با خداوند تبارک و تعالی است.

وی افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ و احیای ارزش‌های دینی، ستاد اقامه نماز البرز با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری، برنامه‌هایی چون برگزاری نمایشگاه پوستر در شهرهای مختلف استان و کارگاه آموزشی اذان و اقامه و اجرای آن توسط نوجوانان در مساجد سطح استان را در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز را در دستور کار قرار داده است.

مرادی بیان کرد: همچنین برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری نماز(موضوعات شیوه‌های دعوت به نماز، نماز و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بخش ویژه امر به معروف و نهی از منکر در قالب کلیپ و انیمیشن، پادکست و موشن‌گرافی را در دست اقدام داریم.

وی گفت: برگزاری طرح ملی شهر نماز، خانه نماز در قالب کارگاه آموزشی ویژه مادران و مربیان کودک با هدف احیای سنت دعوت کودکان به نماز در خانه و مدرسه نیز در ۲۱ و ۲۲ آذر ماه جاری برگزار خواهد شد.

این مسئول درباره دیگر اقدامات انجام شده از سوی ستاد اقامه نماز البرز، بیان کرد: حمایت از آثار فرهنگی و هنری با موضوع نماز و تهیه و توزیع محصولات مناسب و متناسب فرهنگی با موضوع نماز، اهدای کتاب با موضوع نماز به کتابخانه‌های عمومی استان، استفاده از ظرفیت فضای مجازی جهت نشر محتواهای فرهنگی، تبلیغی با موضوع نماز و مهدویت و استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد و مؤسسات فرهنگی و قرآنی در ترویج و اجرای برنامه‌های نماز از جمله اقدامات صورت گرفته است.

انتهای پیام