صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۸۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس با بیان اینکه رسانه‌ها در خط مقدم جنگ نرم و اطلاع‌رسانی قرار دارند، گفت: سیاست استانداری فارس پشتیبانی و حمایت قانونی از رسانه‌هاست.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، هادی بستام، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس امروز، 13 آذرماه با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور معاون اقتصادی استاندار فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور مالیاتی استان و مدیران جراید در استانداری فارس گفت: رسانه‌ها در خط مقدم جنگ نرم و اطلاع‌رسانی قرار دارندو  سیاست استانداری فارس پشتیبانی و حمایت قانونی از رسانه‌هاست.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در هفته‌های اخیر برای روزنامه‌های محلی استان فارس باعث ایجاد دغدغه فکری شده بود، به موضوع پرداخت مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده باز می‌گردد.

بستام افزود: بر اساس بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی و قرآنی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های ذیربط، فرهنگی و هنری که به موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت انجام فعالیت‌های موضوع همان مجوز انجام می‌شود، به شرط تسلیم اظهارنامه مالیاتی و انجام تکالیف قانونی در موعد مقرر معاف است و امور مالیاتی با اجرای تمهیداتی در اجرای این قانون همکاری می‌کند.

وی در ادامه از دستور ویژه و پیگیری معاون اقتصادی استاندار فارس برای حل قانونی مشکل جراید مکتوب فارس در حوزه مالیاتی خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده اداره‌کل امور مالیاتی نماینده ویژه‌ای برای راهنمایی و پیگیری این موضوع تا قبل از پایان سال مالی اختصاص می‌دهد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش در مورد مالیات بر ارزش افزوده گفت: طبق ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده کتاب، مطبوعات، دفاتر تحریر و انواع کاغذ چاپ، تحریر و مطبوعات معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند و می‌توانیم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مالیاتی روزنامه‌ها را در صنوف فعالان فرهنگی از شرایط و نحوه استفاده از معافیت‌های مالیاتی مطلع و بهره‌مند کنیم.

وی تصریح کرد: در هفته جاری با آمادگی کامل اداره‌کل امور مالیاتی فارس برای سرپرستان و مدیران مالی 8 روزنامه استان دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود تا موضوع مالیات بر ارزش افزوده آن‌ها نیز با رعایت قوانین مربوطه و همراهی و همکاری بیش از پیش امور مالیاتی استان حل شود.

انتهای پیام